روزنامه رسالت: قیمت دارو بین ۲۵ تا ۵۳۰ درصد گران شده است +عکس، ویدئو

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
رسانه‌های خبری ایران از گرانی شدید دارو خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه رسالت در رابطه با افزیش شدید قیمت دارو در گزارشی نوشت: «قیمت دارو پس از حذف ارز ترجیحی ۲۵ تا ۵۳۰ درصد رشد خواهد داشت و مقام‌های دولت در طول ماه‌های اخیر به مردم اطمینان خاطر داده‌اند که تبعات تورمی این اقدام محدود است و بر کنترل قیمت‌ها در حوزه کالاهای اساسی و به‌ ویژه دارو نظارت می‌کنند، اما پرسشی که به ذهن متبادر می‌شود این است که نهادهای نظارتی تا چه حد قدرت و توان این کار رادارند، آن‌هم بر فرآیندی کاملا پیچیده و چندلایه که مخالفانی دارد و علی‌رغم آنکه مسیر اشتباه اختصاص مستقیم ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های دارویی و فسادزایی آن محرز است، اما نگرانی‌ها نسبت به گران شدن قیمت دارو برای مصرف‌کننده نهایی و بیماران، با حذف پرداخت مستقیم ارز به شرکت‌ها همچنان وجود دارد.»
محمدعلی محسن بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه تاکید کرد که حتی اگر دولت بخواهد یارانه دارو را به سازمان‌های بیمه‌گر بدهد چنانچه نظارت نباشد بازهم ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد. حتی شنیده‌ام معاون درمان بیمه سلامت اظهار کرده است مابه‌التفاوت قیمت دارو را به ‌صورت نقدی پرداخت می‌کنیم. این اقدام در اقتصاد یک کشور فاجعه است که نقدینگی را افزایش دهیم.
بهرام دارایی، مدیرکل امور دارو در سازمان غذا و دارو یکی از عمده‌ترین علت گرانی قیمت دارو را افزایش هزینه‌های تولید و تورمی که بر روی تمامی کالاها اثرگذار بوده عنوان کرد و گفت: «با وجود اینکه همین حالا که نرخ دارو به ‌شدت افزایش‌یافته، بازهم تولیدکنندگان و شرکت‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند و معتقدند که باید بیش از این‌ها قیمت دارو افزایش یابد تا صنعت داروسازی به حیات خود ادامه دهد.»
کاربران با انتقادهای تند از نمایندگان مردمی در مجلس، مسئولان و سیاستمداران عنوان می‌کنند اینها چه دارند می‌کنند و برای مردم بیچاره چه خوابی دیده‌اند؛ آیا این تورم‌ و گرانی بیشتر کالاهای بهداشتی، خوراکی، لوازم خانگی، پوشاک و غیره کم بود که به افزایش قیمت دارو هم روی آورند. این کاربران ضمن ابراز تاسف از این موضوع عنوان می‌کنند که پس از این مردم نمی‌دانند درد بیماری‌شان را بکشند یا درد تهیه داروهایشان را.
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند چرا مسئولان به صورت واضح نمی‌گویند که از جان مردم چه می‌خواهند؟ چرا گفتگوی رودررو با مردم برگزار نمی‌کنند؟ آیا می‌توان گفت که آنها نمی‌دانند اکنون مردمی که در ایران زندگی می‌کنند تحت چه فشارهایی هستند که این چنین بی‌توجه به آنها، برای خود می‌برند و می‌دوزند؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала