خطیب‌زاده: مذاکرات رفع تحریم‌ها در روزهای آینده انجام می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب‌زاده: مذاکرات رفع تحریم‌ها در روزهای آینده انجام می‌شود
خطیب‌زاده: مذاکرات رفع تحریم‌ها در روزهای آینده انجام می‌شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که مذاکرات رفع تحریم‌ها در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به زودی انجام خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، صبح امروز نشست خبری سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ساختمان این وزارت خانه برگزار شد.
وی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: زمان و مکان مذاکرات تقریبا مشخص شده است و به زودی تصمیمات نهایی در این خصوصی اتخاذ خواهد شد. یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس میزبان این مذاکرات خواهد بود و در روزهای آینده این مذاکرات انجام خواهد شد.
خطیب زاده درباره جزییات قرار گرفته توسط بورل به تهران گفت: آقای بورل در تماسی‌هایی که بعد از تحوللات اخیر داشتند، تلاش جدی کردن تا این مذاکرات پیگیری شود. یکی از موضوعات ایشان پیگیری مذاکرات بر اساس بسته پیشنهادی ایران بود. آقای بورل به ایران آمدند و گفت وگوهای مفصلی انجام شد.
یکی از مهمترین موضوعات، تعهد آمریکا در قبال آنچه که در برجام آمده است و باید به تمام تعهدات خود عمل کند. اینکه در محتوا و شکل توافقی صورت گرفته مورد تایید است اما آیا واقعا بر اساس آنچه که پیش‌بینی شده آیا آمریکا از میراث ترامپ عبور کرده و مسئولیت را می‌پذیرند یا خیر!
جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
هدف اصلی سفر بورل به تهران
اینکه در محتوا و شکل توافقی صورت گرفته مورد تایید است اما آیا واقعا بر اساس آنچه که پیش‌بینی شده آیا آمریکا از میراث ترامپ عبور کرده و مسئولیت را می‌پذیرند یا خیر!
وی در ادامه گفت که توپ در زمین واشنگتن است و اگر با پاسخ بیاید می‌شود به توافق امیدوار بود. تا همه چیز توافق نشود هیچ چیزی به سرانجام نرسیده است. آنچه که ایران انجام داده برگشت پذیر است به شرطی که طرف مقابل هم تعهدات خود را انجام دهد.
او در خصوص محل مذاکرات مجدد گفت: در تعین محل مذاکرات مهمترین چیز راحتی طرف‌های مختلف و آمادگی میزبان است. آنچه که ما می‌خواهیم انجام بدیم دو سه موضوع رفع تحریمی است و این می‌تواند در هر کشوری انجام شود. آنچه که در یکی از کشورهای خلیح فارس هم اتفاق خواهاد افتاد ما به دنبال رفع اختلافات دو طرف هستیم. فقط موضوعات رفع تحریمی است که از مذاکرات وین باقی مانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала