ارزيابى آمريكا از چشم اندازهاى مذاكرات برجامى با ايران در دوحه

© Photo / IRNAمذاکرات وین
مذاکرات وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
آمریکا امید چندانی به مذاکره با ایران در قطر ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو در روز دوشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است گفت: آمريكا اميد كمي به مذاكرات غيرمستقيم با ​​ايران دارد. این مذاکرات قرار است در قطر آغاز شود.
این مقام آمریکایی در مورد تماس های آتی با ایران در دوحه گفت: انتظارات در این مورد بسیار کم است.
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی نماینده آمریکا، قرار است این مذاکرات از روز سه شنبه آغاز شود. به نوشته این روزنامه، دو مقام ارشد غربی نیز به همین مورد اشاره کردند. یکی از آنها اذعان کرد که جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، که از تهران بازدید کرده بود، توانست این روند را احیا کند، اما ماهیت موضوع از زمان توقف مذاکرات در وین [از نقطه مرگ] خارج نشده است.
در همین حال، سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا به این روزنامه گفت که واشنگتن از "شرکایی در اتحادیه اروپا که همچنان به سیگنال دادن" به ایران ادامه می دهند، سپاسگزار است و همچنین "برای پیشبرد مذاکرات" بر سر برنامه هسته ای تهران تلاش می کند.
علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیئت ملی مذاکرات هسته‌ای روز سه‌شنبه به دوحه سفر می‌کند. در همین حال رویترز گزارش داد که انتظار می رود رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه وارد پایتخت قطر شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала