احتمال بکارگیری توربین های گازی ساخت ایران در روسیه

© Sputnik / Pavel Lisicin /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال بکارگیری توربین های گازی ساخت ایران در روسیه
احتمال بکارگیری توربین های گازی ساخت ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2022
اشتراک
روس هیدرو در حال بررسی خرید توربین های خارجی، در حال مذاکره با ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین مولودکین، معاون مهندسی این شرکت، در جلسه شورای کارشناسی دومای دولتی در مورد جایگزینی واردات در بخش انرژی گفت: PJSC RusHydro در حال بررسی امکان سفارش واحدهای توربین از تامین کنندگان خارجی به ویژه از ایران است.
او گفت: ما روی گزینه‌های مختلفی کار می‌کنیم: هم تأمین‌کنندگان خارجی جایگزین و هم اکنون در حال مذاکره با ایران هستیم، زیرا به نظر می‌رسد آنها تجربه تولید توربین‌های گازی را دارند.
این شرکت همچنین در حال بررسی گزینه نصب تجهیزات ساخت روسیه با ظرفیت کمتر در تاسیسات خود است. سیلماش و UEC پروژه هایی برای تولید این توربین ها دارند، اما اولاً هیچ نمونه تولید انبوهی وجود ندارد، ثانیاً برنامه های آنها که ساخته شده اند، توانایی تولید بسیار محدودی دارند و به منظور تولید اضافی در در سال‌های آینده، توربین‌های گازی، ظرفیت‌های امروزی برای این کار طراحی نشده است.
مولودکین خاطرنشان کرد که موضوع حتی در دسترس بودن فناوری تولید در روسیه نیست، بلکه حجم آن است. او گفت: عمل نشان داده است که ما تقریباً همه چیز را در جایی در روسیه تولید می کنیم.
مولودکین همچنین گفت که این شرکت باید در مورد به تعویق انداختن اجرای پروژه های تامین انرژی برای زیرساخت های اصلی برای دوره بعدی - حدود سه سال - توافق کند.
دولت فدراسیون روسیه در بهار، واحدهای توربین گازی MGT-70 ساخت ایران را در فهرست تجهیزاتی قرار داد که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هنگام واردات نیستند.
روس هیدرو برای پروژه نوسازی نیروگاه حرارتی خود در شرق دور به توربین نیاز دارد. ما در مورد چهار نیروگاه با ظرفیت کل تا 1.3 گیگاوات صحبت می کنیم (Khabarovskaya CHPP-4، Artyomovskaya CHPP-2، Yakutskaya GRES-2، Vladivostokskaya CHPP-2). پیش از این برآورد شده بود که هزینه های سرمایه اولیه روی آنها حدود 143 میلیارد روبل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала