پارلمان اسرائیل در شرف انحلال قرار گرفت

© Depositphotos.com / Romayanu.gmail.comپارلمان اسرائیل در شرف انحلال قرار گرفت
پارلمان اسرائیل در شرف انحلال قرار گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2022
اشتراک
پارلمان اسرائیل برای اتخاذ تصمیمی تاریخی برای انحلال کنست آماده می‌شود و پیش‌ بینی می‌شود که با این قانون در بررسی دوم و سوم نهایتاً در چهارشنبه آتی موافقت شود.
به گزارش اسپوتنیک، وب سایت اسرائیلی والا نوشت: درصورتیکه ائتلاف و اپوزیسیون موفق به دست یابی به حل و فصل‌ هایی درخصوص پاره‌ای از مسائل باقی مانده شوند، انحلال کنست بعد از موافقت با این قانون در بررسی دوم و سوم صورت خواهد گرفت.
کمیسیون قانون اساسی در کنست روز یکشنبه به ریاست گلعاد کاریف عضو کنست از حزب کارگر برای بررسی قانون انحلال کنست تشکیل جلسه می‌دهد.
در بررسی نخست، اعلام شد که مذاکرات درمورد انحلال کنست این بار با دفعه‌های قبل متفاوت است. اما مشاور قضائی کنست اعلام کرده که این کمیسیون اختیاراتی برای انجام این کار را ندارد.
رسانه‌ های اسرائیلی همچنین گزارش دادند که کمیسیون وزارتی قانون گذاری، امروز همچنین دو پیشنویس قانون را بررسی خواهد کرد که هدف از آنها، ممانعت از تشکیل دولت توسط یک فرد متهم در پرونده‌های کیفری است. اما فرصت موافقت با پیشنویس قوانینی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل، بسیار ناچیز است و در عین حال، این بررسی‌ها با هدف فشار بر اپوزیسیون جهت دست یابی به توافق‌ هایی درمورد انحلال کنست است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала