ورود توده گرد و خاک به مرزهای غربی ایران

CC BY 3.0 / IRNA / گرد و غبار
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران با توجه به استقرار هوای گرم از ورود توده گرد و خاک تشکیل شده روی کشور عراق به مرزهای غربی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سازمان هواشناسی ایران، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، بخش‌هایی از گلستان و خراسان شمالی در برخی ساعات رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.
این وضعیت فردا دوشنبه برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای سیستان و بلوچستان،‌ ارتفاعات جنوبی کرمان و شمال و شرق هرمزگان انتظار می‌رود.
توده گردوخاک شکل‌گرفته روی کشور عراق امروز در شمال غرب،‌ غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.
همچنین از یکشنبه تا چهارشنبه در برخی مناطق شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در اکثر مناطق ایران استقرار هوای گرم و روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌بینی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала