فوتبال برای ۵۵ میلیون ایرانی اهمیت ندارد +عکس

© Tasnimبازیکنان تیم ملی فوتبال ایران
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2022
اشتراک
توسط نظرسنجی ایسپا، تنها حدود ۳۷ درصد از جمعیت ایران به فوتبال علاقه دارند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس یک نظرسنجی که توسط ایسپا در ایران شکل گرفت، یک سوم مردم ایران، حدودا ۳۷ درصد فوتبال دوست هستند که بالغ بر ۳۱ میلیون می‌شود. جام جهانی نیز برای ۴۶ میلیون نفر اهمیت دارد و به جز این طیف ۳۱ میلیون نفری، گروهی هم فقط هنگام بازی‌های تیم ملی این کشور در جام جهانی به علت عرق ملی و هیجان حاکم بر جامعه، بازی‌ها را دنبال می‌کنند.
طبق نظرسنجی ایسپا، برای ۵۴.۵ درصد جمعیت ایران مسابقات جام جهانی فوتبال اهمیت دارد که تقریبا عددی معادل ۴۶ میلیون نفر می‌شود که این موضوع حداقل در سنوات گذشته قابل مشاهده بوده که جام جهانی و حضور ایران در این مسابقات، جو غالب در جامعه است.
اما از نکات جالب توجه در این نظرسنجی، تخمین حدودی علاقه مندان زن و مرد و حتی تفکیک میزان علاقه مندان در رده‌های سنی مختلف است. از میان جمعیت ۳۱ میلیون نفری هواداران فوتبال، ۷۴ درصد شامل مردان و ۲۴ درصد شامل زنان هستند؛ در واقع ۲۳ میلیون نفر از علاقه مندان فوتبال در ایران را مردان و ۸ میلیون نفر را زنان تشکیل می دهند.
علاوه بر این، تفاوت چندان معناداری در میزان علاقه مندی به پیگیری مسابقات فوتبال بر حسب گروه‌های سنی وجود ندارد. ۳۷.۴ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ سال، ۳۷.۸ درصد از افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۳۵.۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال گفتند که مسابقات فوتبال را پیگیری می‌کنند.
و این در حالی‌ست که دست اندرکاران تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور در این سال‌ها بارها هواداران تیم‌های خود را حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر بیان کرده‌اند که جمع این موارد به اضافه جمعیتی که طبیعتا علاقه‌ای به فوتبال ندارند، جمعیتی ایران را حدود ۲۰۰ میلیون نفر می‌کند. ۵۵ میلیون نفر از جمعیت ایران فوتبالی نیستند!
کاربران عنوان می‌کنند با چنین شرایط حاکم در ایران که بسیاری درگیر مشکلات اقتصادی، معیشتی و موارد دیگر هستند چگونه می‌توانند علاقه‌ای به فوتبال نشان داد و برای آن وقت گذاشت. این کاربران، یکی از دلایلی که از تعداد جمعیت مخاطبان فوتبال کاسته شده را اخراج عادل فردوسی‌پور از صدا و سیمای ایران عنوان می‌کنند. برخی از کاربران هم عنوان می‌کنند نمی‌توان هوادار فوتبالی ضعیف بود که برای آن هزینه‌های کلان می‌شود و نتیجه قابل توجهی نمی‌گیرد.
از طرفی چرا باید مالیات‌هایی که مردم ایران با دشواری پرداخت می‌کنند برای چنین فوتبالی هزینه شود. آخرین هزینه‌ای که برای تیم ملی فوتبال ایران هزینه شد ۳۰ میلیارد تومان برای بازی دوستانه آن با الجزایر بود و آیا این انصاف است در حالی که مردم ایران غرق مشکلات اقتصادی هستند این چنین برای فوتبالی که نتیجه حضور آن در جام جهانی از الان مشخص است، هزینه شود؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала