گزارش و تحلیل

قیافه بعضی ها رو باید دید

© Sputnik / Akbar Sharifiحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
اشتراک
در شرایطی که برخی نقشه کشیده اند تا یک ائتلاف منطقه ای کذایی بر علیه ایران راه بیاندازند و تصور می کنند که موفق شده اند کار برجام را تمام کنند، به یک باره می بینند گفتگوهایی پشت پرده در کار بوده که همه نقشه های آنها را هوا برده.
اسپوتنیک - آیا تصور می کنید که تصادفی است که دقیقا فردای روزی که آقای لاوروف به تهران سفر می کند آقای جوزف بورل به ایران سفر می کند؟
مقاومت ستودنی ایرانی ها نتیجه بخش بوده و ایرانی ها موفق شدند کاری کنند تا طرف های غربی متوجه شوند مجبور هستند برای اینکه ایران را راضی کنند به خواسته هایش عمل کنند و انعطاف به خرج دهند.
امروز لابه لای اخبار خبری درباره اینکه از این پس خدمت سربازی متقاضیان ویزا به آمریکا که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده اند امتیاز منفی برایشان حساب نخواهد شد و تاثیری در روند ورود آنها به آمریکا نخواهد داشت.
Официальный представитель МИД РФ Мария Захарова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
زاخارووا: زیبارویان ایرانی شایسته حضور مقابل دوربین ها هستند + ویدئو
می توان گفت همزمانی این تصمیم دولت آمریکا با سفر آقای جوزف بورل به تهران به نوعی یک پیغام برای ایرانی ها بود که دولت آمریکا راه حلی برای بحث اختلاف بر سر موضوع قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی کذایی خود پیدا کرده و راهکار این است که ضوابط محدود کننده برای اعضای سپاه چه در زمینه تجارت و بازرگانی و سفر خارجی چه در زمینه تحریم ها برداشته شود، حالا بعدا آرام آرام نام سپاه هم از آن لیست خارج می شود.
همچنین اتحادیه اروپا چتر حمایتی خود برای تعاملات با ایران را فعال خواهد کرد و بر اساس قانونی که سال 1996 به تصویب رسیده و سپس در سال 2006 اضافاتی هم به آن افزوده شده شرکتها و موسساتی که می خواهند با ایران تعاملات بازرگانی داشته باشند مورد حمایت اتحادیه اروپا در مقابل هرگونه تحریمی قرار می گیرند.
همچنین احتمالا رئیس جمهوری آمریکا یک دستور اجرایی صادر کند تا کمپانی های آمریکایی که می خواهند با ایران تعاملات داشته باشند حتی در صورتی که دولت بعدی آمریکا تصمیم بگیرد از هر توافقی که انجام می شود خارج شود، از هرگونه تحریمی معاف می باشند و می توانند تا پایان انجام پروژه ها و قراردادهایشان در ایران فعالیت کنند.
همزمان هم می دانیم که امروزه چین و روسیه در حال همکاری تجاری با ایران می باشند و آمریکایی ها هم در زمینه تحریم های خود نسبت به فروش نفت ایران چشم پوشی کرده اند.
هیئت وزارت خارجه روسیه در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
گزارش و تحلیل
سفر لاوروف به تهران؛ توافق ۲۰ ساله میان ایران و روسیه نزدیک است
مضاف بر همه اینها ظاهرا طرف های غربی پذیرفته اند که اورانیوم غنی سازی شده و سانترفیوژ های پیشرفته و ... همه به عنوان تضمین در ایران باقی بمانند و اگر احیانا در آینده طرفی از برجام خارج شد و دوباره تحریم ها راخواستند بر علیه ایران برگردانند ایران حق داشته باشد به برنامه هسته ای خود برگردد.
به این ترتیب می توان گفت بحث رفع سپاه از لیست تروریستی، و رفع تحریم ها و تضمین ها در حال حل وفصل شدن است، البته برخی موارد جزئی می ماند که احتمالا نیاز است که گفتگوهای کوتاهی در باره آن انجام شود.
اگر آمریکایی ها پایبند این تعهد های خود باشند و دوباره مانند سابق زیر توافق نزنند پیش بینی می شود که پس از یک دوره گفتگوی کوتاه فیما بین طرفین به زودی توافقی در وین امضا شود که بر اساس آن تحریم ها از بالاسر ایران برداشته شود و آمریکا هم به برجام برگردد.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
لاوروف: روسیه و ایران اعمال تحریم‌های یکجانبه را محکوم می‌کنند
قیافه بعضی ها الآن دیدنی است.
برخی مقامات سیاسی منطقه هنوز متوجه نشده اند که وزنه ایران در معادلات بین المللی و منطقه ای با کل دیگر کشورهایی که در صدد تشکیل یک ائتلاف بر علیه ایران هستند، چند تا هم که به صورت جایزه (به قول بازاری ها اشانتیون) روی آنها اضافه کنید باز هم به ایران نمی رسد و ابر قدرت های جهان تلاش دارند ایران را در صف خود داشته باشند چون می دانند برنده آن است که ایران را کنار خود دارد و در صورتی که آمریکایی ها موفق شوند با ایرانی ها به نتیجه برسند سفر آتی آقای بایدن به منطقه بیشتر برای حساب پس گرفتن از برخی خواهد بود نه حساب پس دادن.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала