ایران پروژه ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای خود را آغاز کرد

© Photo / ISNA agency / ESLAMIمحمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
اشتراک
ایران پروژه ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای ۳۶۰ مگاواتی بدون مشارکت خارجی را آغاز کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: امسال کار متفاوتی را آغاز کرده‌ایم به طوری‌که یک نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی تمام ایرانی را طراحی می‌کنیم که مقرر شده بود برای ساخت آن با کشورهای خارجی همکاری شود و امروز این هدف را به صورت قاطعانه تغییر داده‌ایم و با استفاده از ظرفیت ملی، ساخت نیروگاه تمام ایرانی را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم کشور را در زمره صاحبان این صنعت قرار دهیم.
اسلامی افزود: در همین چارچوب از تمام سازندگان، صاحبان صنایع بزرگ و شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان دعوت می‌کنم تا به این پروژه ملحق شوند و کمک کنند تا برگ زرینی را به نام ملت ایران در تاریخ ثبت کنیم زیرا با این کار تراز کشور از نظر تکنولوژی و صنعتی به تراز هسته‌ای تبدیل خواهد شد و در نتیجه می‌توانیم در زمره کشورهای پیش‌رو و در تراز هسته‌ای قرار بگیریم.
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اسلامی: ۲۰ سال است که ایران را متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند‌
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین درباره بتن‌ریزی واحدهای شماره ۲و۳ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: شب گذشته بتن‌ریزی دیواره راکتور واحد شماره ۲ آغاز و بخشی از پیشرفت عملیات عمرانی این واحد انجام شد و در این لحظه قرار است تحکیم بستر ساختمان‌های جانبی واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر انجام شود. در مرحله بعد قرار است سپرکوبی با هدف آماده‌سازی سایت به منظور احداث واحدها و تاسیساتی که قرار است اجرایی شود را انجام دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала