بورل: مذاکرات وین فورا از سرگرفته می‌شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دیدار بورل و امیرعبداللهیان
 دیدار بورل و امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2022
اشتراک
نشست خبری مشترک حسین امیر‌عبداللهیان و جوزپ بورل در محل وزارت امور خارجه ایران برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نشست خبری مشترک حسین امیر‌عبداللهیان، وزیر خارجه ایران و جوزپ بورل، مسئول نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا در محل وزارت امور خارجه ایران برگزار شد.
امیر‌عبداللهیان در این نشست تصریح کرد: مسیر گفت وگوهای وین بزودی از سر گرفته می شود و امیدواریم که طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسوولانه انجام دهد. امروز گفت‌وگوهای مفصل، دقیق و عمیقی در مورد مذاکرات داشتیم.
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
سران بریکس خواستار حفظ و احیای برجام شدند
این دیپلمات بلند پایه درباره تداوم مذاکرات ایران و طرف‌های دیگر افزود: آقای بورل چندی پیش از من خواستند که چگونه می‌توانیم بن بست و توقف را دنبال کنیم. من به ایشان گفتیم که ایران همیشه از مذاکره عزت مند دفاع خواهند کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست مطبوعاتی تصریح کرد: قرار است بن بست ایجاد شده در مذاکرات وین را بشکنیم و تنشی که در روزهای گذشته وجود داشته است را متوقف کنیم.
بورل گفت: مذاکرات وین فورا و در روزهای آتی از سرگرفته می‌شود. این تصمیم در واشنگتن و تهران گرفته شده است که مذاکرات مجددا آغاز شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала