رکورد تورم ماهانه در ایران شکست

© Sputnik / Siyavash SobhgahiИранские риалы
Иранские риалы - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
اشتراک
گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ تورم ماهانه خرداد سال جاری با ثبت رقم ۲/ ۱۲درصد به بیشترین میزان از ابتدای انتشار آن رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد نرخ تورم ماهانه خرداد سال جاری با ثبت رقم ۲/ ۱۲درصد به بیشترین میزان از ابتدای انتشار آن رسیده است. این نهاد، به شکل رسمی آمار تورم ماهانه را از ابتدای دهه۸۰ ارائه کرده است. علاوه بر تورم ماهانه، نرخ تورم نقطه به نقطه نیز با ثبت رقم ۵/ ۵۲درصد بیشترین میزان در مقایسه با سال‌های دو دهه گذشته است.
در این میان بیشتر تورم مربوط به مواد غذایی است؛ در طول ماه، قیمت مواد غذایی به طور متوسط ​​۲۵.۹٪ افزایش یافته است. در رتبه نخست این افزایش قیمت روغن نباتی (+۲۰۰%)، محصولات لبنی و تخم مرغ (+۵۰%)، گوشت، مرغ، نان و غلات (+۲۰%) قرار دارند.
نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
جهان نگران تورم جدید
پیش از این دولت ابراهیم رئیسی کاهش میانگین تورم سالانه به زیر ۲۰ درصد را در کارنامه خود داشت. ارقام سال گذشته اندکی دلگرم کننده بودند - تورم از ۴۵.۲ درصد به ۳۹.۴ درصد کاهش یافت. میانگین تورم ماهانه ۹ ماهه اول پس از روی کار آمدن رئیسی نیز بین ۱.۳ تا ۳.۹ درصد بوده است. یکی از عوامل اصلی افزایش تورم در خرداد، تغییر سیاست در پرداخت ارز ترجیحی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала