آیا نیروهای آمریکایی در اوکراین خواهند جنگید؟

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
اشتراک
جان کربی در باره نیروهای آمریکایی و اوضاع پیرامون اوکراین صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کاخ سفید، توضیحات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کاملاً واضح بود. جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت که نیروهای آمریکایی در اوکراین نخواهند جنگید.
وی این اظهارات را پس از اعلام بسته کمکی جدید 450 میلیون دلاری به اوکراین بیان کرد. وی تاکید کرد که ایالات متحده از طریق ارائه کمک های نظامی به اوکراین برای "دفاع از خود" به آن کشور کمک میکند و به این کار ادامه خواهد داد.
شایان ذکر است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
گلوبال تایمز: ناتو در تلاش برای ایجاد یک بلوک جدید علیه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
گلوبال تایمز: ناتو در تلاش برای ایجاد یک بلوک جدید علیه روسیه
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала