دلایل طول عمر بیشتر زنان

© Fotolia / Oneinchpunchازدواج پیرزن 102 ساله و پیرمرد 100 ساله در خانۀ سالمندان + عکس
ازدواج پیرزن 102 ساله و پیرمرد 100 ساله در خانۀ سالمندان + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
اشتراک
هورمون‌ها و احساسات به زنان کمک می‌کنند بیشتر از مردان عمر کنند.
به گزارش اسپوتنیک، زوکرا پاولوا، متخصص غدد، دلایل طول عمر زنان را فاش کرد. این پزشک در کانال تلگرام خود اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه هورمون ها و احساسات به زنان کمک می کند تا عمر بیشتری داشته باشند به اشتراک گذاشت.
این متخصص خاطرنشان کرد که مردان حتی در شرایط عادی کمتر از زنان زندگی می‌کنند. به گفته او، هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد که چرا این اتفاق می افتد، اما دلایل، نسخه ها و نظریه های زیادی وجود دارد.
پاولوا بیان داشت: مطمئناً مشخص است که تعادل خاصی از هورمون‌ها در بدن زنان به "بهبودی" رگ های خونی برای مدت طولانی کمک می کند و بنابراین این موضوع باعث افزایش قابلیت حیات سیستم قلبی عروقی می شود. وی تاکید کرد: به دلیل احساساتی بودن (گریه کردن هورمون های استرس را بیرون میراند)، زنان بیشتر از سختی های روزمره محافظت می شوند.
استرس پیری سیستم ایمنی را تسریع کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2022
استرس پیری سیستم ایمنی را تسریع کرده است
این متخصص اضافه کرد: مردان به طور معمول در موضوع سلامتی خود را فریب می دهند، آنها حداقل باید فشار خود را اندازه گیری کنند تا به موقع متوجه علائم آسیب شوند.
پاولووا هشدار داد که فشار خون بالا برای هیچ سنی مناسب نیست و یک بار اضافی (و در نتیجه آن تخریب) برای رگ‌های خونی، اندام‌ها و حتی خود مغز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала