بزرگترین باکتری جهان کشف شد

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر بزرگترین باکتری جهان کشف شد
بزرگترین باکتری جهان کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2022
اشتراک
ساینس: بزرگترین باکتری روی زمین در LBNL کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان بین المللی از فرانسه و ایالات متحده به رهبری اعضای آزمایشگاه ملی لارنس (LBNL) بزرگترین باکتری روی زمین را که اندازه آن به یک سانتی متر می رسد را در جنگل های حرا در جزیره گوادلوپ در دریای کارائیب کشف کردند. . یافته های این مطالعه در مقاله منتشر شده در مجله Science شرح داده شده است.
این میکروب که قبلاً ناشناخته بود، Thiomargarita magnifica نام گرفت زیرا مشخص شد که یکی از بستگان نزدیک Thiomargarita namibiensis از نامیبیا است. در نتیجه میکروسکوپ نمونه‌هایی از آب دریا که در نزدیکی جنگل‌های ساحلی جمع‌آوری شده بود، می‌توان متوجه این باکتری شد. در نمونه‌ها نه تنها برگ‌های درخت و لکه‌های مختلف، بلکه نخ‌های نیمه شفاف نیز یافت شد که طول آن‌ها حدود یک سانتی‌متر بود. تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که این موجودات زنده هستند و بزرگترین باکتری ها را نشان می دهند.
Thiomargarita magnifica قادر به دریافت انرژی از واکنش های شیمیایی با ترکیبات گوگردی است که در خاک و آب دریا وجود دارد. تفاوت اصلی بین میکروب های توصیف شده نه تنها در اندازه بزرگ، بلکه در شکل خاص ساختار نهفته است: سیتوپلاسم آنها به بخش های زیادی تقسیم می شود که در آن یک نسخه از ژنوم وجود دارد که توسط یک غشاء از سلول های دیگر جدا شده است. . علاوه بر این، محققان دریافتند که باکتری ها می توانند بسیار سریعتر از سایر میکروارگانیسم ها رشد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала