سفیر ایران در روسیه: فرآیند صدور روادید میان ایران و روسیه به طرز چشمگیری تسهیل شده است

Казем Джалали
Казем Джалали - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در خصوص تسهیل یا لغو روادید برای تجار روس و ایرانی گفت: در حال حاضر صدور روادید برای اتباع روسیه به سهولت انجام می شود.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل های موجود و تسهیلات ایجاد شده جهت صدور روادید برای شهروندان روس اعم از روادید ورود و یا تجاری، در حال حاضر صدور روادید برای اتباع روسیه به سهولت انجام می شود.
سفیر ایران در مسکو ادامه داد: همچنین شایان ذکر است که در کلیه فرودگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران از جمله فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) در تهران صدور روادید در مبدا برای اتباع روس ظرف مدت کوتاهی صورت می‌پذیرد.
جلالی گفت: ما علاقمندیم تا زمینه های افزایش ارتباطات میان فعالان اقتصادی دو کشور را فراهم آوریم. هم اکنون فرآیند صدور روادید میان دو کشور به طرز چشمگیری تسهیل شده است. مذاکراتی هم پیرامون ایجاد مکانیسم های تسهیل کننده بیشتر در جریان است. در صورت آمادگی روسیه، ایران آماده است تا لغو روادید برای تجار دو کشور اجرایی شود. این موضوع تنها به فعالان اقتصادی ختم نمی شود. ما موافقتنامه لغو روادید گردشگری گروهی را برای مردم عادی نیز امضاء کرده ایم که قرار بود بعد از پایان کرونا این موافقت نامه اجرایی شود. ایران اکنون اعلام کرده که آماده اجرایی کردن این موافقت نامه است.
گفتگوی کامل با کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه را می توانید فردا در سایت خبرگزاری اسپوتنیک بخوانید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала