گزارش و تحلیل

جبهه ای که بیش از دو سوم جمعیت جهان را در خود دارد

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر جبهه ای که بیش از دو سوم جمعیت جهان را در خود دارد
جبهه ای که بیش از دو سوم جمعیت جهان را در خود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
سیاست های اشتباه ایالات متحده آمریکا در قبال دیگر کشورها منجر به آن شده که بسیاری امروزه به فکر تشکیل ائتلاف یا جبهه ای باشند که بتواند موجودیت آنها را در ساختار جهانی جنگل حفظ کند.
سیاست های اشتباه ایالات متحده آمریکا در قبال دیگر کشورها منجر به آن شده که بسیاری امروزه به فکر تشکیل ائتلاف یا جبهه ای باشند که بتواند موجودیت آنها را در ساختار جهانی جنگل حفظ کند.
پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ایالات متحده این فرصت را داشت تا به عنوان تک ابرقدرت جهان کاری کند که جهان به سمت صلح و آرامش و امنیت برود اما طمع بی حد وحصر برخی سیاست مداران آمریکایی موجب آن شد که آمریکا به سمت سیطره بر سرزمین های بیشتر و راه اندازی جنگ های مختلف و گسترش نفوذ خود در جهان و تجزیه دیگر کشورها روی بیاورد امری که با مقاومت ملت ها مواجه شد.
آمریکایی ها از سیاست اشغال مستقیم سرزمین ها که سیاست منسوخ شده قبل از جنگ جهانی دوم بود استفاده کردند و اینبار برای پیاده سازی بدون هزینه سیاست تصرف واشغال سرزمین های دیگران و سرقت اموال ملت ها از یک سیاست واحد استفاده کردند "تخریب رسانه ای و فرهنگی و جنگ اقتصادی و تحریم و خلع سلاح کشورها به بهانه وجود تسلیحات کشتار جمعی و جاسوسی با استفاده از سازمان های بین المللی و در نهایت حمله و اشغال کشورها".
مانند استعمارگران دیگر تاریخی هدف آمریکایی ها فقط سرقت دارایی ملت ها بود وبس و به جای اینکه ایالات متحده جایگاه رهبری جهان به عنوانی که در فرهنگ عامیانه عنوان بزرگمنشی تلقی می شود را داشته باشد ترجیح داد روش رهبری سازمان های بین المللی سلب و سرقت را عهده دار گردد.
امروزه هم مشاهده می کنیم که تعداد زیادی از کشورهای جهان که از بابت این سیاست های آمریکا آسیب دیده اند به فکر افتاده اند که برای مقابله با سیاست های آمریکا با یکدیگر ائتلاف کنند.
بسیاری از کشورها مانند ایران و روسیه و چین و هند و کره شمالی و کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و شرق آسیا و غرب آسیا و آسیای میانه و... همه امروزه به نوعی از سیاست های آمریکا آسیب دیده اند و همه تمایل دارند شرایطی ایجاد شود که سدی در قبال این سیاست ها ایجاد شود.
شکست تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
ایران، آمریکا را به پرداخت بیش از ۴ میلیارد دلار محکوم کرد
در صورتی که این کشورها بتوانند یک ائتلاف اقتصادی با یکدیگر تشکیل دهند می توان گفت چیزی حدود دو سوم جمعیت جهان در این ائتلاف حضور خواهند داشت و اینها کافی است که درون همین کشورها فقط با یکدیگر داد و ستد کنند و کاری به آمریکا و متحدین آمریکا نداشته باشند.
بعدها هم شاید این امکان ایجاد شود که آنها حتی آمریکا و متحدین آمریکا را تحریم کنند و شرط بگذارند که اگر یکی از کشورهای عضو این ائتلاف را تحریم کنید ما هم شما را تحریم می کنیم.
وقتی بحث درباره حدود دو سوم جمعیت جهان و بازارهای مرتبط با آنها می باشد آنوقت است که می توان دید آیا باز هم آمریکا و متحدان اش حاضر خواهند بود تروریسم اقتصادی خود بر علیه دیگران را اعمال کنند یا نه و یا حتی دیگران را تهدید به حمله نظامی کنند.
دلیل اینکه آمریکایی ها امروزه جسارت می کنند و کشورهای مختلف را که تک افتاده اند تحریم می کنند و یا به آنها حمله نظامی می کنند، دلیل اش این است که اینها همه تک افتاده اند و در ائتلافی جهانی که حامی آنها باشد حضور ندارند، ولی قطعا وقتی که یک ائتلاف جهانی نظامی پشتیبان آنها باشد آمریکا و یا متحدین آمریکا مجبور خواهند بود که قبل از هر اقدام نظامی چند بار فکر کنند.
به نظر می آید امروزه شرایط ایجاد یک ائتلاف جهانی سیاسی – اقتصادی و نظامی فراهم است و کم کم در جهان متحول جدید شاهد چنین ائتلافی خواهیم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала