تحریم‌ها، شمشیرهای دولبه غرب

© AP Photo / Xinhua News Agency / Li Xuerenشی جین پینگ رهبر چین
شی جین پینگ رهبر چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
شی جین پینگ: تحریم ها بمانند شمشیرهای دولبه هستند که در نهایت به کسانی که آنها را تحمیل کردند آسیب می رساند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "سی ان بی سی"، رئیس جمهوری چین روز 23 ژوئن ( پنجشنبه) در نشست کشورهای عضو گروه بریکس که به میزبانی پکن در حال برگزاری است، اظهار داشت که تحریم ها بمانند شمشیرهای دولبه هستنند که در نهایت به کسانی که آنها را تحمیل کردند آسیب می رساند.
وی در ادامه در خصوص مناسبات دو جانبه میان پکن و مسکو گفت: "ما و روسیه به یک سمت می‌رویم و ذهنیت جنگ سرد باید کنار گذاشته شود. تحریم‌های غرب به "سلاحی" علیه اقتصاد جهانی تبدیل شده است و کشورهای عضو بریکس باید با سوءاستفاده کردن از تحریم‌های یکجانبه مخالفت کنند.
شی جین پینگ همچنین خواستار اعمال نظارت قوی‌تر و تامین امنیت بهتر در فین تک (فناوری مالی) شد.
وی در ادامه گفت: "تحریم ها اقدامات شمشیرهای دولبه بودند که در نهایت به کسانی که آنها را تحمیل کردند آسیب می رساند.
پرچم روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
برتری روسیه در مبارزه با تحریم‌های غرب
سیاسی کردن اقتصاد جهانی و تبدیل آن به ابزار یا سلاح خود و اعمال تحریم‌های عمدی با استفاده از جایگاه اصلی خود در سیستم‌های مالی و پولی بین‌المللی، تنها به ضرر منافع خود و دیگران و تحمیل درد و رنج برای همه خواهد بود".
وی در اظهارات خود نامی از آمریکا نبرد.
چهاردهمین اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی موسوم به "بریکس" BRICS با محوریت "تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی" از 23 ژوئن به میزبانی شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین برگزار می‌شود. ایده شکل گیری گروه بریکس به سال ۲۰۰۰ بر می‌گردد.
بریکس گروهی متشکل از قدرت‌های نوظهور اقتصادی شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بوده و نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸ درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.
ایران نیز در این اجلاس شرکت خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала