اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شدند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شدند
اوکراین و مولداوی کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
رهبران اتحادیه اروپا به اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی برای عضویت در اتحادیه اروپا می دهندو
به گزارش اسپوتنیک، شارل میشل، رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه گفت، رهبران کشورهای اتحادیه اروپا با اعطای وضعیت نامزدهای عضو اتحادیه به اوکراین و مولداوی موافقت کردند.
وی در توییتی نوشت: شورای اروپا به تازگی تصمیم گرفته است که به اوکراین و مولداوی وضعیت نامزد اتحادیه اروپا اعطا کند.
بلومبرگ خاطرنشان می کند که مقامات اتحادیه اروپا در مورد نیاز گرجستان به رعایت تعدادی از شرایط قبل از کسب این وضعیت توافق کردند.
روند الحاق کشورها به اتحادیه اروپا شامل چندین مرحله اصلی است: درخواست، کسب وضعیت نامزد، مذاکرات، تصویب و ادغام.
کمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
کمیسیون اروپا اعطای وضعیت نامزدی اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد
نمایندگان دائم 27 کشور عضو اتحادیه اروپا پس از دریافت درخواست الحاق از سوی این کشور، در مورد ارسال درخواست برای بررسی بیشتر به کمیسیون اروپا رای می دهند. در صورت تصمیم مثبت، کمیسیون اروپا ارزیابی می کند که چگونه این کشور معیارهای جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی و سایر معیارهای ارائه شده توسط اتحادیه اروپا برای اعضای جدید را برآورده می کند. از جمله وجود اقتصاد بازار کارآمد، تضمین انتخابات آزاد، عملکرد نهادهای دموکراتیک، مبارزه با فساد، تضمین یک دستگاه قضایی مستقل و حمایت از اقلیت های ملی است. بر اساس نتایج این فرآیند، گزارشی تهیه و به شورای اتحادیه اروپا ارائه می شود. اگر شورای اروپا این گزارش را تایید کند، آنگاه کشور نامزد رسمی می شود.
مرحله بعدی نمی تواند آغاز شود تا زمانی که سران دولت کشورهای اتحادیه اروپا به اتفاق آرا در مورد فرمت بیشتر مذاکرات توافق کنند.
مرحله دوم این روند شامل مذاکرات بین اتحادیه اروپا و کشور کاندید است. این فرآیند شامل فرآیند الحاق عناصر قانون اروپا به قوانین ملی و آماده سازی برای اعمال این قانون در حوزه های قضایی، اداری و اقتصادی و همچنین اصلاحات دیگر است. مذاکرات بر روی شش گروه اصلی از موضوعات انجام می شود. کشوری که متقاضی عضویت در اتحادیه اروپا است باید برای همه گروه‌ها چراغ سبز دریافت کند. این امر تنها با موافقت همه کشورهای اتحادیه اروپا امکان پذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала