پیش بینی شکست آمریکا در جنگ سرد جدید علیه روسیه و چین

© Fotolia / viperagpزیاد بودن خطر شروع دومین جنگ سرد آمریکا با روسیه
زیاد بودن خطر شروع دومین جنگ سرد آمریکا با روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
اقتصاددان آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد معتقد است که ایالات متحده در جنگ سرد جدید علیه روسیه و چین شکست خواهد خورد.
به گزارش اسپوتنیک، جوزف استیگلیتز، اقتصاددان آمریکایی، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۰۱، به پورتال "Scheerpost" گفت که واشنگتن تصمیم به جنگ سرد جدیدی علیه روسیه و چین گرفت؛ استیگلیتز شکست آمریکا را در این رویارویی در صورتی که مقامات این کشور نتوانند در کشور خود نظم را بازیابی کنند، پیش بینی کرد.
استیگلیتز بیان داشت: به نظر می رسد که ایالات متحده در حال ورود به جنگ سرد جدیدی با چین و روسیه است و اینکه رهبران ایالات متحده آن را به عنوان رقابتی بین دموکراسی و اقتدارگرایی به تصویر می‌کشند، به‌ویژه در زمانی که همان رهبران فعالانه از ناقضان سیستماتیک حقوق بشر مانند عربستان سعودی حمایت می‌کنند، مانع بررسی دقیق نمی‌شود. چنین ریاکاری نشان می‌دهد که آنچه در خطر است، حداقل تا حدی، هژمونی جهانی است، نه ارزش‌ها.
چرا آمریکا خواهان ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
گزارش و تحلیل
چرا آمریکا خواهان ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؟
این کارشناس معتقد است که اگر در رقابت با چین برای تسلط بر جهان، آمریکا نتوانند "نظم را در خانه خود برقرار کند"، ایالات متحده این شانس را دارد که بازنده این جنگ سرد باشد. او توضیح داد که سایر کشورها حاضر نخواهند بود از کشوری پیروی کنند که مبانی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن به طور فزاینده‌ای نامشخص می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала