مسکو از واشنگتن خواست تا از استخدام مزدور برای نیروهای مسلح اوکراین پیشگیری کند

© Sputnik / Vitaliy Belousovنگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه: مسکو از واشنگتن خواست تا از استخدام مزدوران برای نیروهای مسلح اوکراین جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه قویاً از ایالات متحده می خواهد که از استخدام آشکار مزدوران توسط سفارت اوکراین در ایالات متحده جلوگیری کند که می تواند منجر به عواقب بین المللی غیرقابل پیش بینی و شدید شود. این را نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخارووا اعلام کرد، سخنان وی در وب سایت این وزارتخانه آمده است.
به گفته وزارت خارجه روسیه، با همدستی کاخ سفید و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، شهروندان آمریکایی جذب و به اوکراین و دونباس فرستاده می‌شوند تا در عملیات‌های خصمانه در کنار نیروهای مسلح اوکراین شرکت کنند.
زاخارووا تاکید کرد که فعالیت های سفارت اوکراین در زمینه استخدام آزاد مغایر با کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک 1961 است. به گفته وی، تنها رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، حدود 20000 شهروند آمریکایی برای جنگ در کنار کی یف اعلام آمادگی کردند و نمایندگی دیپلماتیک اوکراین بیش از 6000 درخواست را به طور رسمی ثبت کرد.
وی افزود: ما زیاده‌روی مقامات آمریکایی در چنین فعالیت‌هایی را دلیل دیگری می‌دانیم که واشنگتن علاقه‌ای به حل و فصل بحران اوکراین ندارد، بلکه برعکس، به دنبال دامن زدن به درگیری با هدف شکست استراتژیک روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала