اسلامی: ۲۰ سال است که ایران را متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند‌

CC BY 4.0 / IRNA / محمد اسلامی
محمد اسلامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2022
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با جزئیات کاهش تعهدات و افزایش ظرفیت هسته‌ای کشورش اظهار داشت که هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، محمد اسلامی،رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در رابطه با قطعنامه شورای حکام علیه کشورش اظهار داشت: توافق برجام برای رفع اتهامات علیه کشور بود، ۲۰ سال است که ایران را متهم به ساخت بمب اتم میکنند‌. براساس اطلاعات نادرست صهیونیست ها و منافقین هر روز بازرسی های مختلفی را درخواست میکردند، ولی نتوانستند چیزی علیه ایران ارائه دهند.
اسلامی کرد: در برجام موضوع پرونده پی ام دی بسته شده است. یک روز بحث لپتاپ ربوده شده و روز دیگر جاسوسی و مدرک ربوده شده را علم‌می‌کنند. برجام توافق شد ولی طرف های غربی به آن عمل نکردند وهمچنان اتهامات را باقی نگه داشتنه اند. قرار بود برجام این اتهامات را دفع کند.نمی شود که هم این اتهامات را علیه ایران مطرح کنند وهم در بحث برجام به ایران فشار بیاورند.
رئیس آژانس بین المللی اتمی: هیچ اطلاعاتی در مورد غنی سازی مخفیانه اورانیوم در ایران ندارم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
گروسی: ایران تصمیم دارد 27 دوربین آژانس انرژی اتمی در تاسیسات این کشور را خاموش کند
وی در رابطه با جزییات کاهش تعهدات و افزایش ظرفیت هسته‌ای ایران بیان داشت: هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و همه چیز به مذاکره بسته است و داد و ستد است. طبق متن مذاکرات عمل می کنیم نه یک کلمه کمتر از برجام و نه یک کلمه بیشتر از آن، مذاکرات تمام نشده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ایران طبق ضوابط آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل می‌کند و ایران عضو پادمان است‌. طبق سیف کارت عمل می‌کنیم هیچ یک از اقدامات ایران بدون رعایت نظامات نیست و تمام فعالیت های ایران با حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و رابطه با طبق قانون برقرار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала