وزرای خارجه امریکا و اسرائیل درباره تصمیم انحلال کنست گفتگو کردند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر وزرای خارجه امریکا و اسرائیل درباره تصمیم انحلال کنست گفتگو کردند
وزرای خارجه امریکا و اسرائیل درباره تصمیم انحلال کنست گفتگو کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب با همتای اسرائیلی خود موضوع انحلال کنست را که قرار است لایحه آن در نشست روز چهارشنبه پارلمان این کشور بررسی شود، مورد رایزنی قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از القدس العربی، وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه ای را در رابطه با جزئیات این تماس تلفنی منتشر کرد که در آن بلینکن بر احترام خود به آنچه "روند دموکراتیک در اسرائیل" خواند و تعهد قاطع واشنگتن به روابط استراتژیک قوی با تل‌ آویو تاکید کرد.
بر اساس این بیانیه، بلینکن همچنین طی این تماس بر لزوم ادامه هماهنگی نزدیک در مورد مسائل منطقه‌ ای و بین المللی بین دو طرف تاکید کرد.
نتانیاهو مطمئن است که می تواند دولت جدید اسرائیل را تشکیل دهد و رهبری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
نتانیاهو مطمئن است که می تواند دولت جدید اسرائیل را تشکیل دهد و رهبری کند
وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر سفر ماه آینده خود به اسرائیل است.
لاپید نیز درباره این سفر گفت که سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اسرائیل، تأثیر قوی بر منطقه خواهد داشت.
آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که به رغم تحولات سیاسی در اسرائیل و تصمیم برای انحلال کنست، برنامه‌هایش برای سفر به اسرائیل تغییر نخواهد کرد.
شامگاه دوشنبه، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل، تصمیم خود را برای ارائه لایحه‌ای جهت انحلال کنست اعلام کردند؛ اقدامی که اسرائیل را به سمت پنجمین انتخابات در چهار سال گذشته سوق می‌دهد.
بر اساس اعلام منابع عبری، تاریخ تعیین شده برای برگزاری این انتخابات زودهنگام ۲۵ اکتبر است تا آن زمان لاپید سمت نخست وزیری را به عهده خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала