فارین پالیسی: لهستان به دلیل موضعش در قبال روسیه، برای مکرون و شولتس "مشکل" درست می کند

© Photo / YouTube / El Paisفارین پالیسی: لهستان به دلیل موضعش در قبال روسیه، برای مکرون و شولتس "مشکل" درست می کند
فارین پالیسی: لهستان به دلیل موضعش در قبال روسیه، برای مکرون و شولتس مشکل درست می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
اشتراک
فارین پالیسی نوشت: فرانسه و آلمان به دلیل تمایل به مشارکت با روسیه، رهبری اتحادیه اروپا را به لهستان واگذار خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگر اوین درا در مقاله ای برای مجله فارین پالیسی می نویسد که تمایل امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتس صدراعظم آلمان، برای بازگشت به شراکت با روسیه می تواند منجر به افزایش نقش کشورهای اروپای شرقی به رهبری لهستان در اتحادیه اروپا شود.
نویسنده مقاله خاطرنشان کرد که موقعیت پاریس و برلین، دلیل بی اعتمادی قابل توجهی از سوی اعضای شرقی اتحادیه اروپا به آنها شد. در این زمینه، لهستان در حمایت از اوکراین پیش قدم شده است.
درا معتقد است، فقدان ارسال تسلیحات قابل توجه و سریع از آلمان و فرانسه به اوکراین، تلاش های بیهوده برای مذاکره با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و تردید طولانی در مورد اینکه آیا آنها می خواهند اوکراین پیروز شود، از تمایل آنها چیزی کمتر از بازگشت به شراکت های عادی با روسیه حکایت دارد.
به گفته وی، سران کشورهای اروپای شرقی می توانند از مجارستان الگوبرداری کنند که بارها تصمیمات کلیدی اتحادیه اروپا را مسدود کرده است. تاکید می شود که تغییر موازنه قوا به شرق ممکن است توانایی اتحادیه اروپا برای دستیابی به اجماع در تصمیم گیری را کاهش دهد.
برای اتحادیه اروپا - به ویژه، برای پاریس و برلین - این می تواند به مشکلات بزرگی منجر شود. یک موازنه قدرت جدید در حال شکل گیری است، خطوط آن به تدریج در حال ظهور است. لهستان، بزرگترین اقتصاد اروپای شرقی و ششمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا، نقش مهمی در توانمندسازی اروپای مرکزی و شرقی دارد.
درا تاکید کرد که اگر کشورهای اروپای شرقی نتوانند بر انفعال فرانسه و آلمان غلبه کنند، به سمت همکاری نزدیکتر با اعضای ناتو خارج از اتحادیه اروپا یعنی آمریکا و انگلیس حرکت خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала