اعلام آمادگی ایران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / اعلام آمادگی ایران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی
اعلام آمادگی ایران برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان افغانستانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.06.2022
اشتراک
وقوع زلزله قوی باعث تخریب گسترده خانه ها در افغانستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران، با تسلیت وقوع زلزله در افغانستان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر موضوعات انسانی کنار مردم افغانستان خواهد بود و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.
شبکه تلویزیونی محلی طلوع نیوز به نقل از شرف الدین مسلم، معاون وزیر در امور مدیریت حوادث، پیشتر اعلام کرده بود که شمار قربانیان زلزله در افغانستان به 920 نفر و مجروحان به 610 نفر رسیده است.
مسئولان محلی از اداره مرکزی طالبان و نهادهای کمک‌رسان خواستار کمک فوری شده اند. آنها گفته اند که احتمال افزایش تلفات ناشی از زلزله نیز وجود دارد.
تصاویر و ویدهایی منتشرشده از پکتیکا و خوست نشان می‌دهد که شمار زیادی از خانه‌ها نیز ویران شده اند.
در همین حال، شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، نسبت به وقوع زلزله ابراز تاسف کرده و گفته است که کشورش آماده است تمام کمک‌های ممکن را به مردم افغانستان ارائه کند.
پیش از این سازمان زمین شناسی آمریکا از وقوع زمین لرزه 6.1 ریشتری در افغانستان خبر داده بود. خسارات شدید در ولایات پکتیکا و خوست گزارش شده است. هیبت الله آخوندزاده رهبر جنبش طالبان (طالبان به دلیل تروریسم تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارند) از جامعه جهانی و سازمان های بشردوستانه خواست تا به مردم آسیب دیده افغانستان کمک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала