پرونده "متروپل" بسته شد

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / (cropped image)Обрушение 10-этажного дома в Абадане, Иран
Обрушение 10-этажного дома в Абадане, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
وزیر کشور ایران: کار "متروپل" از باب یک موضوع بحرانی خاتمه پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، احمد وحیدی وزیر کشور ایران اظهار کرد که کار متروپل از باب یک موضوع بحرانی خاتمه پیدا کرد و پرونده آن بسته شده است.
وی عنوان کرد: "متروپل در حال حاضر به یک مجموعه تحویل داده شده تا کارهای تخریب ساختمان را انجام دهند و از حیث فیزیکی، ماجرا به عنوان یک طرح عادی دنبال خواهد شد.
حادثه متروپل نقطه شروعی بود برای اینکه سراغ تمام سازه‌های ناپایدار دیگر برویم و رسیدگی به آن‌ها را سرعت ببخشیم. ابلاغ‌هایی در این حوزه‌ها صورت گرفته، همچنین دستوراتی از سوی رهبر معظم انقلاب وجود داشته و منجر به تحرک در سطح شهرداری‌ها، نظام مهندسی و دیگران شده است تا آنها بتوانند روشن‌تر و قاطع‌تر با این موضوع برخورد کنند.
گزارش تخلفات در کمیته‌ای که مأمور بررسی این موارد شده، مطرح خواهد شد و ابعاد آن روشن و گزارش داده شد".
آخرین آمار‌ها از متروپل حاکی از جان باختن ۴۱ شهروند در زیر آوار است.
پیش‌تر، و در دومین روز پس از وقوع این حادثه تلخ در آبادان، احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، به خبرگزاری ایسنا گفته بود نمی‌توان برای انجام عملیات آواربرداری زمان دقیقی مشخص کرد چون، به‌گفته او، احتمال ریزش سازه‌های ناپایدار دیگری نیز وجود دارد و همچنین "محدودیت‌های مکانی" مانع انجام سریع عملیات آواربرداری است.
گفتنی است، حسین حمیدپور، شهردار آبادان که پس از حادثه فرو ریختن برج "متروپل" بازداشت شده بود، استعفا کرد به گزارش فارس، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعضای شورای شهر آبادان با استعفای حمیدپور موافقت کردند و در عین‌حال محمدرضا متور را به سرپرستی شهرداری آبادان معرفی کردند؛ خبری که از سوی قاسم بغلانی، رئیس شورای شهر آبادان، نیز تایید شد.
پیشتر مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در یک نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به دستگیری برخی از افراد مقصر در وقوع حادثه متروپل آبادان، بیان کرده بود که "با کمک ضابطان دادگستری و با رعایت قواعد حقوقی و قضایی و بررسی‌های کارشناسی شده، ۱۴ نفر از افرادی که تشخیص داده شده در حادثه متروپل آبادان مقصر هستند، دستگیر شده اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала