پرتاب موفقیت آمیز اولین موشک فضاپیمای کره جنوبی "نوری"

© Photo / Roscosmosپرتاب موفقیت آمیز اولین موشک فضاپیمای کره جنوبی "نوری"
پرتاب موفقیت آمیز اولین موشک فضاپیمای کره جنوبی نوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
موشک فضاپیمای کره جنوبی با نام "نوری" با موفقیت از ایستگاه فضایی نارو پرتاب شد.
به گزارش اسپوتنیک از مرکز مطبوعاتی مرکز فضایی نارو، موشک فضایی کره جنوبی "نوری" (KSLV-II) تولید بومی این کشور با موفقیت از فضاپیمای نارو در جنوب کره جنوبی پرتاب شد.
این اولین موشک فضایی است که به طور کامل در کره جنوبی ساخته شده است. مدل قبلی آن، پرتاب نارو (KSLV-I) اولین مرحله ساخت را در روسیه داشت. اولین پرتاب آزمایشی "نوری" در اکتبر ۲۰۲۱ بدون محموله انجام شد. این بار قرار است تعدادی ماهواره، از جمله ماهواره PVSAT با سیستم هایی برای بررسی عملکرد موشک و تعدادی مواد و همچنین چهار ماهواره کوچک مکعبی (CubeSat) به مدار پرتاب شود.
این موشک تمام سفید در ساعت ۱۶:۰۰ (۱۰:۰۰ به وقت مسکو) پرتاب شد. پرواز آن باید تقریباً ۱۶ دقیقه طول بکشد تا به ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری از پیش تعیین شده برسد، که محموله همراه با بار کمکی از آخرین مرحله، در مجموع ۱.۵ تن جدا می شود. در ۹۶۷ ثانیه پرواز، بار کمکی با وزن ۱.۳ تن نیز جدا می شود. معیار موفقیت پرتاب این خواهد بود که آیا موشک می تواند محموله را تا ارتفاع ۷۰۰ کیلومتری با سرعت مطلوب ۷.۵ کیلومتر بر ثانیه حمل کند یا خیر. پس از اینکه ماهواره PVSAT که از مرحله سوم موشک جدا شد، سیگنالی را به ایستگاه کینگ سجونگ واقع در شبه جزیره بارتون در قطب جنوب ارسال می کند، که می توان فهمید که آیا پرتاب موفقیت آمیز بوده یا خیر. اما اطلاعات دریافتی توسط این ایستگاه محدود است، بنابراین اطلاعات کامل در مورد عملکرد ماهواره و موشک تقریبا ۱۷-۱۸ ساعت پس از پرتاب در دسترس خواهد بود. داده‌های Cubesat نیز پس از جداسازی، چند روز پس از راه‌اندازی، در دسترس خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала