هشدار سازمان هواشناسی ایران در خصوص افزایش دمای هوا و خیزش گرد و خاک

CC BY 3.0 / IRNA / گرد و غبار
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
سازمان هواشناسی ایران در خصوص احتمال خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید، افزایش محسوس دما و سرعت باد هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از خیزش و نفوذ گردوخاک و وزش باد شدید موقت در برخی استان های ایران خبر داد. این شرایط جوی روز سه‌شنبه در کردستان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان، روز چهارشنبه در ایلام، کردستان، کرمانشاه، زنجان، خوزستان و قم و روز پنج‌شنبه در ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، زنجان و قم پیش بینی شده است.
در پی حاکمیت این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد، احتمال تاخیر و لغو پرواز پیش‌بینی می‌شود.
همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ گردوغبار، وزش باد نسبتا شدید تا شدید آورده‌ است: وزش باد و گردوخاک در ساعات بعداز ظهر سه‌شنبه تا پنج‌شنبه پیش‌بینی می‌شود. این شرایط جوی روز سه‌شنبه در ایلام، کرمانشاه و کردستان، روز چهارشنبه در لرستان، همدان، مرکزی، تهران، البرز، اصفهان، یزد، قزوین، بوشهر، خراسان جنوبی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، البرز، تهران، قزوین، جنوب آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی و در روز پنج‌شنبه در لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، البرز، تهران، قزوین، جنوب آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی انتظار می‌رود.
این سازمان در ادامه از افزایش محسوس دما از چهارشنبه تا جمعه ( اول تا ۳ تیر) خبر داد و احتمال وجود مخاطراتی مانند افزایش محسوس دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه سلسیوس و تداوم گرما پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط جوی در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود و افزایش مصرف آب و برق، احتمال گرمازدگی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала