حمله نیروهای روسیه در پاسخ به حمله اوکراین در دریای سیاه

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationحمله نیروهای روسیه در پاسخ به حمله اوکراین در دریای سیاه
حمله نیروهای روسیه در پاسخ به حمله اوکراین در دریای سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از اصابت موشک های اونیکس به فرودگاه اسکولنی در نزدیکی شهر اودسا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای روسی در پاسخ به حمله نیروهای مسلح اوکراین به سکوهای استخراج معادن در دریای سیاه، به انبارها و زرادخانه های تجهیزات نظامی و هواپیماهای بدون سرنشین ارتش اوکراین حمله کردند.
در این سند آمده است: در پاسخ به خرابکاری‌ های رژیم کی‌یف، موشک‌های کروز اونیکس، فرودگاه نظامی اسکولنی در منطقه اودسا آشیانه‌های هواپیماهای بدون سرنشین بایراکتار اوکراینی که در طول عملیات توسط تجهیزات شناسایی روسی شناسایی شده بودند، را منهدم کردند.
علاوه بر این، دو جوخه از هویتزرهای آمریکایی ام-۷۷۷ ۱۵۵ میلی متری در جزیره کوبانسکی منهدم شدند. همچنین هوانوردی روسیه دو پرتابگر سامانه موشکی ضدهوایی اس-۳۰۰ را در مناطق اوچاکوف و توزلا در منطقه اودسا منهدم کرد.
به گفته وزارت دفاع روسیه، اوکراین پس از شکست مجدد در تصرف جزیره مارها، تصمیم به حمله به سکوهای گازی با پهپادهای تهاجمی گرفت.
در این گزارش آمده است که در ۲۰ ژوئن، حدود ساعت ۵ صبح، رژیم کی‌یف یک تلاش دیوانه وار دیگر برای تصرف جزیره سرپنت انجام داد. در طرح عملیات رژیم کی‌یف، حملات هوایی و توپخانه ای گسترده به جزیره مارها و به دنبال آن فرود آمدن و تصرف آن پیش بینی شده بود.
به گفته وزارت دفاع روسیه، بیش از ۱۵ پهپاد شناسایی و تهاجمی در این حمله شرکت داشتند که توسط دو بایراکتار هدایت می شدند. علاوه بر این، پهپاد جاسوسی استراتژیک گلوبال هاوک آرکیو-۴ نیروی هوایی ایالات متحده در حریم هوایی در ارتفاع بالا قرار داشت.
پوشش توسط سامانه‌های ضدهوایی اس-۳۰۰ از مواضع جنگی در منطقه توزلا و اوچاکوف تأمین می‌شد. حملات راکتی و توپخانه ای به جزیره مارها با موشک های بالستیک توچکا-یو، سیستم های موشک پرتاب چندگانه اوراگان و هویتزرهای ام-۷۷۷ انجام شد.
بر این اساس سامانه ضدهوایی و موشکی روسی "پانتسیر" و سامانه موشکی ضدهوایی "تور" تمامی تسلیحات شلیک شده به زمینی را منهدم کردند، در هوا موفق شدند ۱۳ پهپاد، چهار موشک توچکا-یو و ۲۱ سامانه اوراگان را سرنگون کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала