حاشیه جدید تلویزیون ایران و فارسی حرف زدن مهمان خارجی +ویدئو، عکس

© Fotolia / Andrey Burmakinتلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای
تلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
فارسی صحبت کردن ناگهانی مهمان خارجی در پخش زنده از تلویزیون ایران با موجی از واکنش‌های منفی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بخشی از برنامه تلویزیونی "سیاست خارجی"، که به طور زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شود در فضای مجازی منتشر شده است. در این بخش از برنامه مهمان خارجی به ناگهان، فارسی صحبت کرد و این اتفاق با واکنش‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.
ظفر مهدی، مهمان برنامه که از سوی مجری برنامه یک فعال سیاسی هندی و روزنامه نگار مستقل معرفی شد و درباره‌ی سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان صحبت می‌کرد پس از شنیدن ترجمه‌ی سؤالات مجری، پاسخ‌های خود را به انگلیسی بیان می‌کرد تا اینکه در جایی از گفتگو برای لحظاتی ارتباط دچار اختلال شد و مجری گفت به نظر می‌رسد مهمان برنامه صدای آنها را ندارد، اما ظفر مهدی یکباره به فارسی سلیس گفت: "الان دارم!"
کاربران با انتشار این بخش از برنامه در فضای مجازی عنوان می‌کنند واکنش آنی ظفر مهدی بدین معناست که او به زبان فارسی تسلط دارد. این کاربران با انتقادات فراوان از صدا و سیما که پیش‌تر نیز مشابه آن را مشاهده کرده بودند و تازه‌ترین آن‌ها، تغییر و صداگذاری حرف‌های کریستیانو رونالدو بوده، صدا و سیمای ایران را به دروغگویی، عوام فریبی و توهین به شعور مخاطبان محکوم می‌کنند.
موج انتقادات در فضای مجازی به قدری زیاد بود که الهام عابدینی، مجری این برنامه در خصوص این اتفاق در توئیتی نوشت: «کارشناس برنامه فردی هندی بوده که در ایران ساکن است و تا حدی فارسی بلد است اما برای یک گفتگوی طولانی به راحتی نمی‌تواند فارسی صحبت کند؛ ما ابتدای گفتگو هم اعلام کردیم که این کارشناس در ایران است.»
ظفر مهدی، خود نیز در توئیتی صحبت‌های مجری برنامه را تایید کرد و نوشت: «بله من خارجی هستم، با این‌ حال می‌‌توانم چند کلمه‌‌ای فارسی صحبت کنم.»
و اما در ادامه این جنجال، تصاویری از صفحه‌ی لینکدین ظفر مهدی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد او خود را متولد و بزرگ شده‌ی منطقه کشمیر هند معرفی کرده اما محل اقامت فعلی‌اش را تهران و یکی از زبان‌‌هایی که به آنها تسلط دارد را فارسی و از جمله‌ی سوابق کاری‌‌اش را سردبیری پرس‌تی‌وی عنوان کرده است. همچنین تصاویری از توئیت‌های فارسی ظفر مهدی در گذشته نیز منتشر شده است. پس از این اتفاقات صفحه‌ی لینکدین ظفر مهدی غیرفعال شد و هم او و هم الهام عابدینی صفحات مجازی خود در اینستاگرام و توئیتر را شخصی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала