تگزاس خواستار رفراندوم جدایی از آمریکا شد

© Sputnik / Sergueï Gouneiev /  مراجعه به بانک تصاویر تگزاس خواستار رفراندوم جدایی از آمریکا شد
تگزاس خواستار رفراندوم جدایی از آمریکا شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
جمهوری خواهان ایالت تگزاس خواستار همه پرسی جدایی از آمریکا شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس قطعنامه ای که در پی کنوانسیون تگزاس این حزب در هیوستون به تصویب رسید، نمایندگان حزب جمهوری خواه در ایالت تگزاس بر برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۲۳ برای تعیین اینکه آیا این ایالت باید از ایالات متحده جدا شود، فشار می آورند.
در یکی از مفاد این سند با عنوان "حاکمیت ایالت" آمده است: طبق بخش ۱، عنوان ۱، قانون اساسی تگزاس، دولت فدرال حق ما را برای دولت محلی نقض کرده است. حقوق تگزاس برای اصلاح نادیده گرفته می شود، رد می شود و لغو می شود. تگزاس حق جدایی از ایالات متحده را حفظ می کند و قانونگذار تگزاس باید بر اساس این امر خواستار برگزاری همه پرسی شود.
این سند چند صفحه‌ای از قانون‌ گذاران محلی می‌خواهد تا "لایحه‌ای" را در جلسه بعدی که به رفراندوم عمومی برای مردم تگزاس در سال ۲۰۲۳ نیاز دارد تصویب کنند تا مشخص شود که آیا این ایالت باید وضعیت خود را به عنوان یک ایالت مستقل بازیابد یا خیر.
علاوه بر این، در بخش دیگری، جمهوری‌ خواهان گفتند که از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خودداری می‌کنند و بنابراین اختیارات جو بایدن دموکرات را به عنوان رئیس دولت فعلی به رسمیت نمی‌ شناسند.
در این قطعنامه آمده است: ما نتایج تایید شده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را رد می کنیم و معتقدیم که جوزف بایدن رئیس جمهور موقت، به طور قانونی توسط مردم ایالات متحده انتخاب نشده است.
در این سند، سیاستمداران همچنین از حامیان خود می خواهند که "برای اطمینان از شفافیت انتخابات" و شرکت در رای گیری ماه نوامبر آینده (در کنگره) و همچنین مشارکت بستگان، دوستان یا داوطلب شدن برای جلوگیری از تقلب احتمالی، تلاش کنند.
فراخوان برای جدایی در تگزاس، یک ایالت سنتی جمهوری خواه، در دهه های اخیر نسبتاً رایج بوده است. به گفته تحلیلگران، درخواست ها برای خروج از ایالات متحده به ویژه زمانی که یک رئیس جمهور دموکرات در قدرت در این کشور است، مکرر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала