با وجود تحولات در اسرائیل، سفر بایدن انجام می‌ شود

© Photo / IRNAبا وجود تحولات در اسرائیل، سفر بایدن انجام می‌ شود
با وجود تحولات در اسرائیل، سفر بایدن انجام می‌ شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
سفارت ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: سفر رئیس جمهوری این کشور به تل آویو به رغم تحولات سیاسی این کشور طبق برنامه‌، انجام می‌ شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی سفارت آمریکا اعلام کرد: اسرائیل یک شریک استراتژیک است و ما به روند دموکراتیکی که در آن در حال انجام است، احترام می‌ گذاریم.
روز دوشنبه رسانه‌ های عبری اعلام کردند: نفتالی بنت نخست وزیر و یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل، برای پایان دادن به بن‌ بست سیاسی اسرائیل بر سر ارائه لایحه انحلال کنست و برگزاری انتخابات ظرف روزهای آتی توافق کردند.
وی در ادامه افزود: علاوه بر این ما با اسرائیل یک اتحاد راهبردی داریم و همکاری ما با اسرائیل فراتر از احزاب است و رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر سفر ماه آتی خود است.
سخنگوی سفارت آمریکا همچنین تاکید کرد: پس از تحولات سیاسی ، وزیر خارجه اسرائیل از جو بایدن استقبال خواهد کرد.
جو بایدن ۱۳ ژوئیه آتی در نخستین ایستگاه از تور خود به خاورمیانه، عازم اسرائیل خواهد شد و این تور تا شانزدهم ژوئیه ادامه خواهد داشت و شامل سفر به عربستان نیز است.
پیشتر رسانه‌ های عبری زبان اعلام کردند که دفتر نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای از سفر رئیس جمهور آمریکا به این کشور و همینطور عربستان استقبال کرد.
در این بیانیه آمده است که با سفر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل نه تنها همگرایی اسرائیل و آمریکا عمق بیشتری خواهد گرفت بلکه این دیدار تایید کننده "تعهد آمریکا به امنیت و ثبات اسرائیل و منطقه" خواهد بود!
بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر بنت؛ این سفر همچنین به اسرائیل کمک خواهد کرد تا روابط خود را در منطقه تقویت کند و اتحاد خود با واشنگتن را به سطوح جدیدی ارتقا دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала