کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مصرف روغن پس از افزایش قیمت +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات
مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
افزایش قیمت روغن میزان تقاضا برای خرید آن را تا ۴۰ درصد کاهش داد.
به گزارش اسپوتنیک، علیرضا شرفی، مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی با بیان اینکه در بحث تامین روغن چالشی نداریم، گفت: «فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای صنفی مملو از روغن هستند و برخی از مشاهدات میدانی حاکی از این مهم است که برای از عرضه‌کنندگان برای فروش این محصول تخفیف‌هایی برای خریداران در نظر گرفته‌اند. اما افزایش قیمت این محصول باعث شد میزان تقاضا برای خرید روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کند. در حال حاضر مصرف‌کنندگان از ذخایر خانگی استفاده می‌کنند از این‌رو ممکن است تا ۲ ماه برای تامین نیاز به بازار مراجعه نکنند.»
شرفی همچنین تاکید کرد که پالایش روغن در یک فرآیند انجام می‌شود و همه مراحل تصفیه روغن تحت نظر سازمان غذا و دارو است و در پروسه تولید همه استانداردها رعایت و تولیدکنندگان مطابق با آن جلو می‌روند.
منصور عالی‌پور، رئیس اتحادیه سراسری فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در این رابطه عنوان کرد: «تولید روغن روند متعادلی را به خود گرفته است و به عبارت دیگر می‌توان گفت میزان تولید از مصرف پیشی گرفته است.عرضه روغن به میزان نیاز صورت می‌گیرد و چالشی پیشروی کارخانه‌های تولیدی وجود ندارد. اما پس از اصلاح نظام یارانه‌ای و تغییر قیمت این محصول، توان خرید روغن از سوی مصرف‌کنندگان تقلیل پیدا کرد از این‌رو میزان تقاضا برای خرید آن کاهشی شد.»
کاربران با خشم عنوان می‌کنند این اتفاق کاهش مصرف روغن نیست بلکه ناتوانی مردم در خرید اقلام خوراکی و کاهش قدرت خرید آنها می‌باشد که متاسفانه مسئولین با توجه به اینکه این مسائل را می‌دانند وانمود می‌کنند حقیقت چیز دیگری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала