گزارش و تحلیل

چرا آمریکا خواهان ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؟

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر چرا آمریکا خواهان ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؟
چرا آمریکا خواهان ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
واشنگتن همچنان به تحویل تسلیحات به کی یف ادامه می دهد، اما زمان آن فرا رسیده که به هشدار پوتین توجه کند.
اسپوتنیک به نقل از وبگاه خبری اسپانیا ربلیون Rebelión می نویسد: ایالات متحده آهسته آهسته موقعیت خود را به عنوان ژاندارم جهانی از دست می دهد.
اول، روسیه جهاد گران آمریکایی را مجبور به ترک سوریه کرد، سپس واشنگتن در افغانستان شکست خورد. و اکنون مداخله روسیه در اوکراین، کشوری که تحت کنترل واشنگتن است. و از قبل واضح است که پیروزی از آن مسکو خواهد بود.
سبک سیاست آمریکا - کنترل اوضاع بین المللی از طریق دسیسه های پشت پرده و استفاده از واسطه ها به عنوان گوشت دم توپ است. اروپایی ها هم اینک این را درک کردند. اما نه کمیسیون اروپا در بروکسل. این کمیسیون هر روز به خاطر آمریکا به منافع اروپا خیانت می کند. آنچه اتفاق می افتد شبیه تلاش نازی ها برای استفاده از اوکراینی ها علیه اتحاد شوروی است.
این مقایسه نشان می ‌دهد که اروپا باید کمتر به دوست خود اعتماد کند که آن را به تحریم‌ های بی ‌معنا می ‌کشاند که منجر به فاجعه اقتصادی و رکود اقتصادی می ‌شود تا اروپا را مجبور به خرید گاز مایع آمریکایی کند که 40 درصد گران‌ تر از گاز روسی است. این به این دلیل است که کمیسیون در بروکسل بدون چون و چرا در خدمت منافع واشنگتن است که به دنبال حفظ سلطه جهانی خود است. این وضعیت به ایالات متحده اجازه داد تا اقتصاد جهانی را انگلی کند. در طول 50 سال، واشنگتن بدهی های کلان خود را با انتشار ارز بدون پشتوانه خود پرداخت می کرد.
حمله نیروهای روسیه در پاسخ به حمله اوکراین در دریای سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
حمله نیروهای روسیه در پاسخ به حمله اوکراین در دریای سیاه
واشنگتن سعی کرد وانمود کند که در هیچ چیزی مداخله نکرده است، در حالی که کشورهای دیگر در حال ریختن خون و هدر دادن منابع هستند، واشنگتن "ناظر بی طرف" در بحران اوکراین است. اما اوضاع از کنترل خارج شد و اکنون ایالات متحده قصد دارد به زلنسکی معتاد تسلیحاتی بدهد که با آن حمله به خاک روسیه امکان پذیر باشد. پوتین و لاوروف پیشنر هشدار دادند که این امر منجر به هدایت موشک‌های روسی به سمت اهداف جدید می‌ شود که به زبان دیپلماسی به این معنی است: فراتر از مرزهای اوکراین.
راضی از خود بودن و خودخواهی - مشخصه سیاست خارجی آمریکاست. واشنگتن به نگرانی های امنیتی دیگر کشورها و منافع متحدان اهمیت نمی دهد. این امر زمانی مشخص شد که نوبت قراردادهای بین فرانسه و استرالیا برای ساخت زیردریایی های هسته ای رسید.
امروز، واشنگتن سلاح به کی یف می فرستد تا خصومت ها را طولانی تر کند و سلطه خود را دوباره تثبیت نماید. اما تمام تلاش‌های واشنگتن برای بازگرداندن سلطه محکوم به شکست بوده و تنها به ناآرامی در بقیه جهان منجر می‌شود و اروپا قربانی اصلی آن است. بحران اوکراین نشان داد که نظم جهانی که واشنگتن تعریف کرده بود شکست خورده است.
پوتین در سخنرانی خود در همایش اقتصادی اوراسیا در اواخر ماه مه گفت که هیچ ژاندارم جهانی نمی تواند روند جهانی را که کشورها در حال حاضر طی می کنند و به دنبال انجام یک سیاست مستقل هستند، متوقف کند.
به عقیده چین، زمانی که ایالات متحده نتواند به عنوان ژاندارم جهانی عمل کند و دیگر قدرت اصلی جهانی نخواهد بود و سلطه جهانی با این امر پایان خواهد یافت که واشنگتن تعدادی از دشمنان خود را خواهد یافت و جهان دیگر تک قطبی نخواهد بود.
واشنگتن باید هشدارهای پوتین را جدی بگیرد که آمریکا نباید به تحویل تسلیحات به اوکراین ادامه دهد، زیرا ناتو به این ترتیب به یک شرکت کننده فعال در درگیری تبدیل می شود. به راحتی می توان حدس زد که تحویل تسلیحات برای طولانی شدن درگیری در اوکراین مورد نیاز است و این کار می تواند به راحتی به یک جنگ جهانی سوم منجر شود. فقط یک فرد دیوانه می تواند قدرت هسته ای را تحریک کند که قادر به نابودی دشمنان در هر نقطه از جهان است.
واشنگتن باید درک کند که دیگر نمی تواند بقیه قدرت های هسته ای بگوید که چه کاری باید انجام دهند، زیرا برخی از آنها موشک های هایپرسونیک دارند که قابل رهگیری نیستند. و برای اینکه مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا که سیاست خارجی آمریکا را دیکته می کند نابود نشود، واشنگتن باید خود را با نظم جهانی چندجانبه جدید تطبیق دهد. همانطور که رئیس جمهور آیزنهاور هشدار داده!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала