قضیه نزدیکی قایق های سپاه و کشتی‌های آمریکایی چه بود؟ + ویدئو

© AP Photo / Mass Communication Specialist 1st Class Blake Midnight/U.S. Navyکشتی آمریکایی
کشتی آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
بوچینو: اقدامات نیروی دریایی ایران مطابق با استانداردهای بین المللی رفتار حرفه ای یا ایمنی دریانوردی نبود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه "واشنگتن پست"، قایق‌های ایرانی تنها زمانی که کشتی سیروکو پیام هشدار بلند صادر کرد، مسیر خود را تغییر دادند. قایق های ایرانی همچنین به ۵۰ یاردی کشتی چاکتا کانتی نزدیک شدند که کشتی سریوکو مجبور به شلیک منور اخطار شد.
بر طبق این خبر، به نقل از یک مقام آمریکایی، سه قایق تندروی سپاه پاسداران ایران عصر 20 ژوئن "با سرعتی خطرناک" به سمت کشتی‌های آمریکایی نزدیک شدند.
خاورشناس روس: سپاه در امور ایران معاصر چه نقشی دارد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
خاورشناس روس: سپاه در امور ایران معاصر چه نقشی دارد؟
یک مقام نظامی آمریکا که نامش فاش نشده است، ادعا کرد که کشتی گشت زنی کلاس سایکلون با نام یو اس اس سیروکو و کشتی حمل و نقل سریع این کشور به نام یو اس ان اس چاکتا کانتی در حال عبور عادی از آب‌های بین المللی در خلیج فارس بودند که قایق‌های تندروی ایران مستقیما به سوی آنها نزدیک شدند.
سرهنگ جوزف بوچینو سخنگوی مرکز فرماندهی سنتکام ادعا کرد: "اقدامات نیروی دریایی ایران مطابق با استانداردهای بین المللی رفتار حرفه ای یا ایمنی دریانوردی نبود و این اقدامات خطر اشتباه محاسباتی و برخورد را افزایش می دهد.
نیروهای سنتکام به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر نقطه حوزه مسئولیت خود بر اساس قوانین بین المللی برای ارتقای ثبات منطقه ای ادامه خواهند داد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала