افشای موضع فرانسه، آلمان و ایتالیا در رابطه با اوکراین

© AP Photo / Natacha Pisarenkoسفر رهبران سه کشور اروپایی به کی یف
سفر رهبران سه کشور اروپایی به کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2022
اشتراک
رسانه: فرانسه، آلمان و ایتالیا موافق واگذاری سرزمین های اوکراین به روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فیگارو"، نیکلاس باورت سیاستمدار فرانسوی در ستونی برای فیگارو گفت که فرانسه، آلمان و ایتالیا طرفدار حل و فصل زودهنگام دیپلماتیک اوضاع اوکراین هستند، حتی به قیمت امتیازات ارضی به نفع روسیه از کی‌یف.
به گفته وی، سفر اخیر رهبران سه کشور به اوکراین تنها بر شکاف جامعه اروپایی بر سر حل و فصل در جمهوری سابق اتحاد شوروی تأکید دارد.
باورت در ادامه نوشت: " قرار بود سفر طولانی مدت امانوئل ماکرون، اولاف شولز و ماریو دراگی به کی‌یف نماد اتحاد اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین باشد. با این حال، اعلام وضعیت "نامزد فوری" برای عضویت در اتحادیه اروپا برای اوکراین، و همچنین ارائه کمک های نظامی نمی تواند شکاف های فزاینده در "دموکراسی" را در مورد اهداف درگیری پنهان سازد.
جامعه اروپا به حامیان ادامه فشار تحریم ها بر مسکو و طرفداران حل و فصل زودهنگام اوضاع اوکراین از طریق دیپلماسی تقسیم شده است. هدف کشورهای بلوک شرق اتحادیه اروپا به همراه انگلیس تشدید بیشتر رویارویی با روسیه است، اما نزدیکترین متحدان آنها معتقدند که روش صحیح یک برخورد کاملا متفاوت دیگر است.
Монумент Независимости Украины на площади Независимости в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2022
ورود رهبران ایتالیا، فرانسه و آلمان به اوکراین
بر طبق شایعاتی کشورهای اروپای غربی - فرانسه، آلمان و ایتالیا - طرفدار راه حل دیپلماتیک مناقشه از طریق مذاکره با مسکو برای سازش ارضی هستند. در عین حال، ایالات متحده موضعی میانی اتخاذ می کند و در عین حال به کی‌یف کمک نظامی می رساند و از تشدید بیشتر می ترسد و ابتکار دیپلماتیک مطرح شده از سوی پاریس، برلین و روم را در نظر می گیرد".
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع تغییری نکرد.
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
ارزیابی امکان استفاده از سلاح هسته ای توسط روسیه در صورت تحریک ناتو
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала