اقدام عملی دولت برای تعیین سقف اجاره‌بها و کنترل آن +عکس، ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaآیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
مصوبه حداکثر افزایش اجاره‌‌بها به تأیید سران قوا رسید.
به گزارش اسپوتنیک، در جلسه شنبه شب شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور سران قوا و به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت بازار مسکن ارائه کرد و بر این اساس، سران سه قوه تاکید کردند سیاست‌ها و اقدامات لازم برای مدیریت حوزه مسکن سریع‌تر اجرایی و همزمان طرح دو فوریتی مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز در اولویت تصویب قرار گیرد.
در همین زمینه مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها در هر سال تا سقف ۲۵ درصد در تهران و ۲٠ درصد در شهرهای سراسر ایران مورد تایید شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفت و مقررات لازم برای ضمانت اجرایی این مصوبه به تصویب سران قوا و دیگر اعضا رسید.
بسیاری از کاربران با انتقاد از این مصوبه، عنوان می‌کنند این ۲۵ درصد همان تورمی است که مردم درگیر آن هستند و در واقع می‌توان گفت این اقدام دولت هیچ کمکی به مردم نخواهد کرد. این کاربران معتقدند اگر تورم در کشور کنترل شود سایر مشکلات به خودی خود حل خواهند شد اما گویا دولت خود می‌خواهد که مردم درگیر این مسائل باشند، چراکه اگر غیر از این بود برای حل ریشه‌ای این مسائل، حساب شده عمل می‌کرد.
غالب کاربران از عدم همکاری صاحب‌خانه‌یشان می‌گویند و عنوان می‌کنند که هیچ اقدام موثری در کشور صورت نخواهد گرفت و همه‌ی این نشست‌ها و تصمیمات بی‌نتیجه خواهد بود و خود دولت این را بهتر از مردم می‌داند که جای بسیار تاسف دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала