ارزیابی امکان استفاده از سلاح هسته ای توسط روسیه در صورت تحریک ناتو

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
کارشناس: اگر ناتو بخواهد کالینینگراد را تصرف کند، روسیه در مورد حمله اتمی تصمیم خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر اوسیف، تحلیلگر نظامی مؤسسه کشورهای مستقل مشترک المنافع، در مصاحبه ای احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای را در صورت عبور ناتو از یک "خط قرمز" خاص با کاربرد تحریکات ارزیابی کرد.
تحلیلگر نظامی گفت: "اگر ناتو بخواهد کالینینگراد را تصرف کند، روسیه در مورد حمله اتمی تصمیم خواهد گرفت. به عقیده وی، مقامات کشور ممکن است در صورت وجود یک تهدید بالقوه یا تلاش برای تصرف منطقه کالینینگراد توسط کشورهای ناتو در مورد حمله هسته ای تصمیم بگیرند.
سفارت روسیه در ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
سفارت روسیه سخنان سناتور آمریکایی در مورد حمله اتمی به روسیه را محکوم کرد
من بعید نمی دانم که لهستان در مقطعی به تشدید وضعیت در مرز با منطقه کالینینگراد دست بزند. اما باید درک کرد که اگر روسیه حتی کوچکترین تردیدی در تسخیر کالینینگراد توسط کشورهای ناتو داشته باشد، روسیه از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد و یک کریدور زمینی از طریق خاک لیتوانی ایجاد خواهد کرد. اگر غرب برای این کار آماده است، بگذارید اوضاع را تشدید کند.
یک عامل مهم این است که فدراسیون روسیه تا چه اندازه عملیات نظامی ویژه در اوکراین را با موفقیت انجام خواهد داد. در صورت موفق بودن این عملیات، ناتو تمایل کمتری برای شروع یک رویارویی نظامی با مسکو خواهد داشت".
گفتنی است، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف آتلانتیک شمالی گفت که شرکت کنندگان در نشست آتی مادرید که قرار است در تاریخ 28 تا 30 ژوئن برگزار شود، روسیه را یک تهدید امنیتی اعلام خواهند کرد. همچنین انتظار می‌رود که در مفهوم استراتژیک جدید ناتو به چین نیز اشاره شود که گفته می‌شود گویا اقداماتش، منافع، ارزش‌ها و امنیت سازمان را تضعیف می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала