آیا ایران، خودروی پرنده می سازد؟

© Photo / Rolls-Royceتاکسی پرنده
تاکسی پرنده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
کارشناس: ما برای تولید خودروی پرنده به ۳ سمت در حال حرکت هستیم؛ نخست عمودپروازی، استفاده از پیشران الکتریکی و خودران بودن.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، امیر شیخ، دبیر نخستین رویداد خودروی پرنده اعلام کرد که تا سال آینده سه نمونه از محصولات کوچک مقیاس "خودروی پرنده" در رویداد اختتامیه رونمایی خواهند شد.
وی در ادامه اظهار کرد: "حمل و نقل پیشرفته هوایی عنوان درست تری است ولی خودروی پرنده مصطلح شده است. ما برای تولید خودروی پرنده به ۳ سمت در حال حرکت هستیم؛ نخست عمودپروازی، استفاده از پیشران الکتریکی و خودران بودن. این ایده از گذشته توسط مراکز علمی مختلف وجود داشته است و تقریبا حاصل کار یکساله پژوهشی ما منجر به رسیدن به یک گستره بسیار بالایی از وسایل مرتبط با این خودرو شده است.
Концептуальный беспилотный летающий электромобиль компаний Audi AG, Airbus и ItalDesign Giugiaro - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
ساخت خودروی پرنده در روسیه شروع شده است + ویدئو
نخست تاکسی های هوایی هستند که عمدتاً عمود پرواز بوده و تنها در سفرهای هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. دوم خودروی پرنده است که علاوه بر امکان پرواز، امکان حرکت روی زمین را نیز فراهم می کند و اغلب هواگردهای این دسته برای پرواز نیاز به باند دارند. سوم طرح های ترکیبی هستند که هم قابلیت حرکت روی زمین را دارا هستند و هم عمدتاً عمود پروازند و در واقع این دسته ترکیبی از دو دسته اول هستند.
یکی دیگر از چالش‌ها، چالش های فنی بوده که الکتریکی سازی خودرو، هوش مصنوعی، پرواز عمودی و راحتی پرواز در شرایط مختلف را درون خود دارد. چالش دیگر چالش های ایمنی است که مربوط به سیستم بازیابی و چتر نجات، سیستم جلوگیری از برخورد با موانع را شامل می‌شود و چالش آخر چالش های اقتصادی است که مربوط به ایجاد زیرساخت ها، ایجاد جذابیت برای جذب سرمایه و جریان پولی و تامین مالی می شود.
برای برگزاری رویداد ساخت خودروی پرنده، دو مرحله داریم که فاز اول بازطراحی است که ۲۷ تیم در این رویداد شرکت کردند و مشغول طراحی خودروی پرنده هستند. در فاز دوم قرار است تیم های منتخب به فاز ساخت نمونه کوچک محصول ورود کنند و انشالله می‌توان متصور باشیم که سال آینده همین موقع سه نمونه از این محصولات کوچک مقیاس را در رویداد اختتامیه به نمایش در بیاوریم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала