آلمان: کاهش عرضه گاز روسیه اوضاع را در آلمان متشنج می کند

© Sputnik / Pavel Palamarchuk /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر
آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
معاون صدراعظم آلمان اعلام کرد که کاهش عرضه گاز روسیه اوضاع را در آلمان متشنج می کند.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان در شبکه تلویزیونی ZDF گفت: وضعیت انرژی آلمان در بحبوحه کاهش عرضه گاز از روسیه "جدی و متشنج" است.
وزیر اقتصاد آلمان آنچه را که در حال رخ دادن است با "مچ اندازی" با مسکو مقایسه کرد.
هابک گفت: این نوعی زور آزمایی است. در گذشته روسیه در ابتدا "بازوی بلندتری" داشت، اما این بدان معنا نیست که با تلاش های انجام شده نمی توانیم "بازوی قوی تر" داشته باشیم.
به گفته وی، ذخایر گاز اکنون 57 درصد پر شده است در حالی که 90 درصد مورد نیاز است. او برای رسیدن به اهداف تعیین شده در زمستان، خرید گاز و صرفه جویی را پیشنهاد می کند.
معاون صدراعظم آلمان گفت: برای فصل جاری خیلی بد نیست، اما کافی نیست و باید آنها را در تابستان پر کنیم.
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
اروپا آسیب دیده؛ ترس فرانسوی ها از احتمال کم بود گاز
پیش از این، گازپروم اعلام کرده بود که به دلیل محدودیت‌های موجود در ایستگاه کمپرسور پورتووایا، می‌تواند از طریق نورد استریم تا 100 میلیون متر مکعب در روز در مقابل 167 میلیون متر مکعب گاز تامین کند. دلیل آن تاخیر در کار زیمنس بود که نتوانست به موقع واحدهای پمپ بنزین را از تعمیر بازگرداند. آلمان نیز این اطلاعات را تایید کرد. این توربین "به دلایل فنی" در کارخانه زیمنس انرژی در مونترال تعمیر شده است و به دلیل تحریم های کانادا علیه روسیه قابل بازگشت نیست.
آلمان نیز مانند سایر کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم ها علیه روسیه پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین با افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه شد. در عین حال، برلین، به گفته سیاستمداران برجسته خود، در تلاش است تا وابستگی به گاز روسیه را کاهش دهد.
دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه بارها خاطرنشان کرده است که مسکو هرگز از ذخایر گاز برای مجازات کسی استفاده نکرده است، بلکه سوخت را صرفاً به خاطر منافع خود، برای افزایش رفاه روس ها و بر مبنای تجاری می فروشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала