کشف ۳۴۳ میلیارد کالای احتکاری و دستگیری ۱۲۳ متهم در ایران

© Photo / IRNAبازداشت
بازداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف یک هزار و ۱۲۱ تن کالای اساسی احتکار شده به ارزش ۳۴۳ میلیارد ریال طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با عنایت به اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور به صورت جدی ادامه دارد.
وی با اشاره به بررسی‌های میدانی روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: کارآگاهان این پلیس با تشکیل ۶۸۱ گروه مشترک در ۴۸ ساعت گذشته از یک هزار و ۲۶۱ مرکز و انبار نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای اساسی بازدید و بازرسی کردند.
فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: در این مدت کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن‌ها یک هزار و ۱۲۱ تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، شیر خشک به همراه انواع دارو، روغن موتور و ضد یخ، انواع لوازم خانگی و … را کشف کردند.
سردار رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۳۴۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص ۷۰ دستگاه خودرو توقیف و ۲۱ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و ۱۲۳ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و خودروها روانه پارکینگ شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала