واکنش نمایندگان مجلس به پیشنهاد ازدواج بین‌المللی دختران مجرد ایرانی +ویدئو، عکس

© Photo / IRNAسخنرانی رئیسی در مجلس دومای روسیه
سخنرانی رئیسی در مجلس دومای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
توصیه‌ی نماینده اصفهان درباره ازدواج دختران مجرد با شیعیان سایر کشورها با تنش در مجلس و موجی از واکنش‌ها در صفحات اجتماعی همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال انتشار سخنان امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی که پیشنهاد کاهش سن ازدواج به دلیل بلوغ زودرس و ازدواج دختران ایرانی با شیعیان سایر کشورها را مطرح کرده بود، موج انتقاد فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی علیه این نماینده آغاز و دامنه اعتراض‌ها به مجلس کشیده شد.
به دنبال این موضوع نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه، در حالیکه مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به یکباره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی بانکی‌پور حاضر شده و به صحبت‌های اخیر او انتقاد کردند اما این واکنش‌ها با دفاع بانکی‌پور از صحبت‌هایش روبرو شد.
سیدغنی نظری، نماینده خلخال در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری گفت: «اینکه برخی از دوستان درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به بهانه توسعه روابط فرهنگی صحبت کردند، کاملا غلط است. انتظار داریم رئیس مجلس فرصت دهد تا این نماینده از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.»
عین الدین سعیدی، نماینده چابهار نیز در تذکری در واکنش به اظهارات بانکی پور خطاب به او گفت: «چرا این مسائل را مطرح می‌کنید؟ کسی که یک جو غیرت دینی دارد مگر می‌شود بگویید که بانوان این سرزمین بروند با اتباع دیگر ازدواج کنند؟ کاش این را اصلاح می‌کردید و کاش در مقابل ملت بزرگ ایران عذرخواهی می کردید؟ ما چرا باید برای بانوان ایرانی تصمیم بگیریم؟ خواهش می‌کنم برادر عزیزم از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کند.»
فاطمه مقصودی، عضو فراکسیون زنان مجلس نیز به اظهارات بانکی‌پور اعتراض کرد و صحبت‌های او را سخیف عنوان کرد و گفت: «این یک اظهارنظر شخصی، کاملا سطحی و غیراصولی بود. ما ایرانی و اسلامی هستیم، اعتقادات و باورهای درونی، دینی و ملی در وجود ما موج می‌زند. اگر هم بخواهیم مشکل جمعیت را حل کنیم، به هیچ عنوان با اینگونه نسخه‌های خارج از باورها و عرف جامعه ما درمان‌پذیر نمی‌شود. با این اظهارنظر که غیرت مجلس را به جوش آورد، به شدت برخورد کردیم.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала