دولت ایران مکلف شد تا مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را اصلاح کند

© Photo / IRNA/Iman Maleki دولت ایران مکلف شد تا مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را اصلاح کند
دولت ایران مکلف شد تا مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را اصلاح کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 برای اصلاح به دولت ایران ارجاع شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه هیئت تطبیق مقررات؛ دولت ایران مکلف به اصلاح مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی شد با توجه به بررسی‌های هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه هیأت وزیران در خصوص تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 مغایر قانون شناخته و برای اصلاح به دولت ارجاع شد.
قربانعلی مهری، دبیر این هیأت گفت: پس از چندین جلسه بررسی و استماع آرای کارشناسی کلی اطراف ذینفع، مصوبه موضوع تعیین مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال 1401 را مغایر با قوانین تشخیص داد و موارد مغایرت را با عنوان رأی مقدماتی به دولت اعلام می کند.
به گفته وی دولت ایران بعد از وصول ایراد هیأت، یک هفته مهلت دارد تا نسبت به اصلاح مصوبه خود اقدام کند و در غیر این صورت و یا عدم وصول پاسخ مستند و مستدل از سوی دولت، نظر هیأت تطبیق قطعی شده و به دولت اعلام خواهد شد و پس از آن مصوبه دولت ملغی الاثر خواهد شد.
ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره گفته شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را 38 درصد و دولت 10 درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала