بنت انحلال پارلمان را اقدامی درست خواند و تایید کرد که لاپید نخست وزیر خواهد شد

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر بنت انحلال پارلمان را اقدامی درست خواند و تایید کرد که لاپید نخست وزیر خواهد شد
بنت انحلال پارلمان را اقدامی درست خواند و تایید کرد که لاپید نخست وزیر خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
توافق نخست‌وزیر اسرائیل و وزیر خارجه برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام.
به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه گفت که تمام تلاش خود را برای حفظ دولتی که رهبری می کند انجام داده است، اما اذعان داشت که تصمیم برای انحلال کنست (پارلمان) در هفته آینده و برگزاری انتخابات برای اسرائیل تصمیم درستی است. وی بیانیه مربوطه را طی یک سخنرانی ویژه در پارلمان که از تمام شبکه های اصلی تلویزیون اسرائیل پخش شد، بیان کرد.
وی افزود: ما تمام تلاش خود را برای نجات دولت انجام داده‌ایم، سنگ تمام گذاشته‌ایم. تصمیم برای انحلال پارلمان تصمیم درستی برای اسرائیل است. لاپید کابینه را بر اساس رویه تعیین شده [توافق ائتلافی] رهبری خواهد کرد.
اوایل دوشنبه، بنت و وزیر دوره ای کابینه، یایر لاپید، وزیر امور خارجه توافق کردند که کنست را ظرف یک هفته منحل کنند و وظایف نخست‌وزیری را به عنوان بخشی از توافقنامه ائتلافی تا انتخابات بعدی به وزیر خارجه واگذار کنند. پس از تلاش های طاقت فرسا برای تثبیت ائتلاف، بنت و لاپید به این نتیجه رسیدند که لایحه [برای انحلال پارلمان] هفته آینده برای تصویب کنست ارائه خواهد شد. پس از تصویب [لایحه]، چرخش طبق روال تعیین شده [انتقال پست نخست وزیری به لاپیدو] انجام خواهد شد.
ائتلافی به رهبری احزاب "یامینا" بنت و"یش عتید" لاپید پس از نتایج انتخابات پارلمانی در 23 مارس 2021 کابینه وزرا تشکیل دادند. پس از آن، در 13 ژوئن همان سال، بنت به جای رهبر حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала