اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح ایران

© Fotolia / theyokتپانچه و گلوله
تپانچه و گلوله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
کمیسیون امنیت ملی ایران: اماکن حیاتی، حساس، مهم، طبقه‌بندی شده و قابل حفاظت از سوی اعضای کمیسیون تعریف شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، ابراهیم عزیزی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران از ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در موارد ضروری، در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد و گفت: که رسیدگی به این لایحه همچنان در دستورکار کمیسیون قرار دارد تا یک لایحه پخته و جامعی تنظیم شود تا ابعاد مختلف موضوع در نظر گرفته شود.
وی افزود: "اعضای کمیسیون امنیت ملی به دنبال این هستند که قانون استفاده از سلاح به نوعی اصلاح شود تا علاوه بر برقراری امنیت لازم برای شهروندان، نیروهای مسلح بتوانند از این مواد مندرج در قانون، استفاده قانونی کنند.
پلیس تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
حمله مسلحانه به نیروی انتظامی در خیابان طالقانی تهران
اعضای کمیسیون در تلاش هستند تا ابعاد مختلف موضوع را واکاوی کنند تا در مصوبات خود مواردی که باعث ناامنی می‌شود یا اقداماتی که موجب آسیب به شهروندان می‌شود یا اقداماتی که برای حفاظت از شخصیت‌ها و اجلاس‌ها و... لازم است را در قانون بگنجانند.
در این جلسه، اماکن حیاتی، حساس، مهم، طبقه‌بندی شده و قابل حفاظت از سوی اعضای کمیسیون تعریف شدند. همچنین اقداماتی که ممکن است موجب ناامنی شود مانند هجوم، حمله، ترور، گروگان‌گیری، اِشغال، عملیات خرابکارانه، رَُعب و وحشت، هواپیما ربایی و ساقط کردن هواپیما، جزء مواردی تعریف شد که ضابطان قضایی و نیروهای مسلح در برابر آن می‌توانند از سلاح استفاده کنند.
اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در تلاش هستند در موضوعات تروریستی، خرابکارانه، انتحاری، هواپیما ربایی و ساقط کردن هواپیما، نیروهای مسلح در چارچوب قانون و بر مبنای قوانین پیش‌بینی شده از سلاح خود استفاده کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала