اخذ مالیات از سلبریتی ها در ایران

© Sputnik / Sergey Mamontovمیدان آزادی تهران
میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران: آن‌ها نیز مانند دیگر اقشار هستند و باید مالیات بدهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص اخذ مالیات از سلبریتی‌ها عنوان کرد که مسئله قانون مالیات‌ها نیازمند اصلاح فنی است. در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفتیم که بحث مالیات سلبریتی‌ها نیامده است. ایراد این بود که جای این بحث در لایحه بودجه نیست و معتقد بودیم که باید در قوانین مربوط به خود اصلاح شود.
وی تصریح کرد: "وزارت ارشاد از سلبریتی‌ها در این زمینه حمایت نمی‌کند، آن‌ها نیز مانند دیگر اقشار هستند و باید مالیات بدهند. بنده وقتی در یک روستایی به خانه یک موسیقی‌دان اهل تسنن رفتم، از او تقدیر کردم یا در سفر دیگری، در یک مزرعه‌ای واقع در سردشت رفتم و از یک پیرمرد روستایی مسلط به شعر و ادبیات تقدیر کردم. هنرمند کسی نیست که در رسانه‌ها معرفی شده باشد. باید واقعاً هنرمند باشد".
Поп-певица Бритни Спирс на красной дорожке Billboard Music Awards в Лас-Вегасе, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2022
ایرانی‌هایی که با سلبریتی خارجی ازدواج کردند +عکس، ویدئو
گفتنی است، نمایندگان مجلس به پیشنهاد اخذ مالیات از هنرمندان و پزشکان با درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان در سال رای موافق دادند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۱۴ اسفند سال گذشته، در جریان بررسی بخش درآمد لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با ۱۷۱ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر با پیشنهاد روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز، مبنی بر اخذ مالیات از هنرمندان با درآمد بالای ۲۶۰ میلیون تومان موافقت کردند.
بر اساس این طرح، معافیت مالیاتی بازیگری، خوانندگی در اجرای زنده، تهیه‌کنندگی، نشر و تکثیر موسیقی و حراجی آثار هنری تا سقف دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سال قابل اعمال است و بیش از این رقم، بسته به نرخ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала