رهبر ایران در دیدار رئیس جمهور قزاقستان: مشكل اصلى در اوكراین برنامه غربی ها براى توسعه ناتو است

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderرهبر ایران: مشكل اصلى در قضیه اوكراین برنامه غربی ها براى توسعه ناتو است
رهبر ایران: مشكل اصلى در قضیه اوكراین برنامه غربی ها براى توسعه ناتو است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2022
اشتراک
رهبر ایران در دیدار قاسم ژورمات توکایف رئیس‌جمهور قزاقستان و هیات همراه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان ایران و قزاقستان، بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رهبر ایران در دیدار با رئیس جمهور قزاقستان، گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران و قزاقستان را نیز مهم دانستند و افزودند: فارابی به‌عنوان یک فیلسوف و دانشمند اسلامی که اصالت قزاقستانی دارد و در ایران هزار سال درباره آثار او تحقیق و مطالعه شده است، می‌تواند مبنای همکاری‌های فرهنگی و تشکیل یک کمیته مشترک علمی میان دو کشور شود.
رهبر ایران همچنین در خصوص مسائل مربوط به اوکراین گفتند: در قضیه اوکراین مشکل اصلی این است که غربی‌ها درصدد توسعه ناتو هستند و آنها هر جا که بتوانند برای گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد.
رهبر ایران: طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2022
رهبر ایران: طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم
ایشان خاطرنشان کردند: باید مسائل را با دقت رصد و بررسی کرد و مراقب بود زیرا امریکایی‌ها و غربی‌ها همواره درصدد گسترش دایره نفوذ خود در مناطق مختلف از جمله در شرق و غرب آسیا، و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشورها هستند.
رئیس‌جمهور قزاقستان اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و قزاقستان را عمیق خواند و با استقبال از پیشنهاد رهبر ایران برای تشکیل کمیته علمی در زمینه فارابی، دیدگاه های خود را درباره مسائل منطقه و شرایط اوکراین بیان و توضیحاتی درباره شرایط کشورش بعد از تلاش ناکام برای کودتا در دی ماه سال گذشته، ارائه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала