مقام ایرانی از انهدام 309 میلیارد تومان داروی غیرقابل استفاده خبر داد

© Fotolia / mimonمقام ایرانی از انهدام 309 میلیارد تومان داروی غیرقابل استفاده خبر داد
مقام ایرانی از انهدام 309 میلیارد تومان داروی غیرقابل استفاده خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2022
اشتراک
رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی ایران: خودروهای خارجی بالای 2500 سی‌سی در مناطق آزاد به مزایده گذاشته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید عبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی ایران گفت: وضعیت انبارها در گذشته بسیار نامطلوب بود که در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور ایران ساماندهی انبارهای تملیکی آغاز شد.
وی از رشد 87 درصدی انهدام کالاهای قاچاقی که در انبارهای اموال تملیکی مانده بود خبر داد و گفت: کالاهای خوراکی، آشامیدنی و دارویی که قابلیت استفاده نداشتند در کشور انهدام شدند که انهدام دارو 309 میلیارد تومان بوده، ضمن اینکه مقرر شده است داروهای قاچاق قبل از ورود به انبارهای تملیکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و توسط آن وزارتخانه نسبت به وضعیت آنها تعیین تکلیف شود.
رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در این دولت، 93 درصد اموال بعد از صدور رأی برائت در اختیار مالکان قرار گرفت، کل پرونده‌هایی که از سال‌های گذشته مانده بود در این دولت با هماهنگی بین قوه قضایی و وزارت اقتصاد و امور دارایی به‌سرعت مورد بررسی قرار گرفت و اکنون تعداد کمی از پرونده‌های سال گذشته در دست رسیدگی است.
اجتهادی با بیان اینکه خودروهای خارجی بالای 2500 سی‌سی در مناطق آزاد به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: لیست کلیه خودروها به تفکیک در این سازمان تهیه شده است. خودروهای خارجی امکان فروش در کشور را ندارند و باید صادرات شوند که برای بازصادرات نیازمند اسناد منشأ هستیم که اکنون این اسناد وجود ندارد از این نحوه مزایده این خودروها تهیه و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا بعد از تصویب اجرایی شود.
وی بیان داشت: در بحث امحای خودروهای آمریکایی نیز به وزارت اقتصاد اعلام کرده‌ایم که در این زمینه آمادگی داریم تا هرگونه تصمیم‌گیری را اجرایی کنیم.
اجتهادی در خصوص تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده گفت: ذرت‌های آلوده موجود در بندر امام خمینی 127 هزار تن بود که 100 هزار تن آن درگذشته بعد از سم‌زدایی و نوع مصرف کشور درخواست‌کننده، صادر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала