توقف برنامه "طبیب" به خاطر ادعای مهمان برنامه درباره نماز خواندن +ویدئو، عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماز جمعه
نماز جمعه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2022
اشتراک
تلویزیون به دلیل آنچه "بی توجهی به استانداردهای تخصصی برنامه زنده" عنوان کرده است، برنامه "طبیب" را متوقف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بخشی از برنامه طبیب که به صورت زنده از شبکه سوم سیمای ایران پخش می‌شود در فضای مجازی منتشر شده است که انتقادات گسترداه‌ای به آن وارد شده است. در این برنامه مهمان برنامه به ارتباط نماز خواندن با درد زانو و آرتروز اشاره کرد و گفت در کشورهای مسلمان و ایران این بیماری بیشتر به چشم می‌خورد.
پایگاه اطلاع‌رسانی سیما در این رابطه اعلام کرد: «معاونت سیما در پی ضعف مفرط برنامه طبیب شبکه سه در رعایت استانداردهای برنامه تخصصی زنده، به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند؛ متاسفانه در برنامه امروز طبیب شبکه سه، مهمان برنامه با صحبت‌های عجیب و غیرعلمی مدعی شد که یکی از دلایل شایع بودن آرتروز در کشورهای مسلمان نماز خواندن مردم است که به درستی موجب تعجب و تذکر و اعتراض جمعی از استادان مومن و متعهد کشور به این ادعای غیرعلمی و جریحه‌دار شدن احساسات پاک مخاطبان مومن و فهیم شد.
متاسفانه مجری برنامه نیز علی‌رغم داشتن تجربه کافی، نتوانست به موقع در واکنش به این ادعای عجیب، از مهمان برنامه مستنداتی برای این اظهار نظر درخواست کند و اظهارات غیرمستند مهمان را تصحیح کند. معاونت سیما در پی این اتفاق غیر قابل توجیه در آنتن زنده، ضمن عذرخواهی از عموم مخاطبان، پخش برنامه طبیب را به دلیل ضعف و قصور دست‌اندرکاران برنامه تا اطلاع ثانوی با هدف اصلاح رویه های خلاف ضوابط متوقف می‌کند. البته برنامه طبیب در آینده نزدیک و پس از اطمینان از رعایت استانداردهای ضروری برنامه‌های زنده و تخصصی، پخش خود را از سر خواهد گرفت.»
بسیاری از کاربران معتقدند این نظر پایه علمی ندارد و نه تنها نماز خواندن باعث آرتروز نمی‌شود بلکه انجام حرکات نماز به گونه‌ای ورزش حساب می‌شود. گروهی از این کاربران ضعیف عضلات گردن و ژنتیک را در آرتروز گردن موثر می‌دانند و صحبت‌های کارشناس برنامه را برخلاف علم می‌دانند. جمعی از کاربران اما صحبت‌های کارشناس برنامه را تایید می‌کنند و حرکاتی را که افراد حین نماز خواندن انجام می‌دهند را زمینه دردهای جسمی می‌دانند.
دکتر براتی جراح زانو، کارشناس برنامه طبیب در مورد صحبت‌هایش در این برنامه گفت: «من توصیه‌ای به ترک نماز نکردم. صحبت‌های منتشر شده در فضای مجازی تقطیع شده است.»
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала