گزارش و تحلیل

دانشی: ایران از فعالیت روسیه در میادین نفتی استقبال میکند

© AP Photo / Charlie Riedelکاهش اندک قیمت نفت در جهان
کاهش اندک قیمت نفت در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب: ما از ارتباط با خارج از مرز ها به شدت استقبال می‌کنیم.
اسپوتنیک - کارشناسان انرژی در سال‌های اخیر بارها نسبت به فرسودگی زیرساخت‌های انرژی در جمهوری اسلامی ایران، هم در زمینه استخراج و بهره‌برداری و هم در زمینه انتقال انرژی هشدار داده‌اند.
این در حالیست که ایران دارنده ی دومین ذخایر بزرگ گاز و چهارمین ذخایر بزرگ نفت در جهان است، روسیه نیز در زمینه توسعه ی میادین نفت و گاز تجربیات چشمگیری دارد، دوستی دو کشور سالهاست انتظار سرمایه گذاری و فعالیت روسیه در میادین نفت و گاز ایران را فراهم کرده.
خجسته مهر نیز پیشتر اعلام کرد:
در سفر جناب آقای رئیس جمهور به مسکو موفق شدیم قرارداد هایی را به صورت قطعی با روسیه امضا کنیم و تفاهم نامه‌هایی را به امضا برسانیم و هم اکنون ۵ میدان نفتی توسط کشور روسیه در جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه است و دو میدان نفتی دیگر هم به زودی فرآیند اجرایی و آغاز عملیات اجرایی آن توسط روسیه شروع میشود.
آقای دکتر علیرضا دانشی، مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما از ارتباط با خارج از مرز ها به شدت استقبال می‌کنیم سیالیت علم، دانش، فناوری و ارتباطات بین‌المللی را حتماً در صورتیکه عزت ما، شرف ما و کشور در نظر گرفته شود پذیرا خواهیم بود.
ایران جای دوم در صادرات نفت به هند را به خود اختصاص داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2022
گزارش و تحلیل
ند پرایس: آمریکا به دنبال جایگزینی نفت روسیه با نفت ایران نیست
وی افزود:
ما با تمام قوا در حال ایجاد دانش افزایی هستیم و پیشتر اعلام می‌کردیم که برخی از دانش ها را با مهندسی معکوس به دست می آوریم اما خدا را شکر میکنیم که اکنون در برخی از زمینه ها فصل این موضوع به اتمام رسیده و در رابطه با تولیدات ویژه و استثنایی در بحث حوزه صنعت نفت پیشرو هستیم.
کالا های های تک خاصی را در صنعت نفت داریم و آنها را تولید می‌کنیم، در نمایشگاه اخیر نیز شاهد بودیم که برخی کالا ها برای اولین بار به نمایش گذاشته شده بود که این نکات بشدت ارزشمند است.
مدیرعامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تاکید بر سلامت اکثر چاه های نفتی ایران و امکان برداشت تنها با ترمیم آنها بیان کرد:
فعالیت گسترده ای را در زمینه ترمیم چاه های نفتی خود انجام داده ایم و خوشبختانه تاکنون از لحاظ تامین مالی آنها به مشکل نخورده ایم، ما پس از سالها موفق شدیم برنامه پنج ساله ای را تدوین کنیم که مسیر را برای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، پیمانکاران و سازندگان کاملا روشن و شفاف می کند.
آقای دکتر علیرضا دانشی همچنین پیرامون تعامل با شرکت های روسی در صنعت نفت اظهار داشت:
تقریبا ما با روس ها فعالیت گسترده‌ای نداشتیم، اما حتماً بر این باوریم با توجه به نگاه تعاملی که داریم از ظرفیتهای بیرونی استقبال می کنیم خود ما در تلاش هستیم که از ظرفیت های خارجی نیز بهره ببریم، در رابطه با کشوری مانند روسیه و یا هر کشور دیگری به جز چند کشور خاص از هر نوع کمک که به افزایش دانش و ظرفیت ما منجر شود استقبال می کنیم و به آن خوش بینیم.
ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
وزیر نفت ایران جزئیات توافقات تجاری ایران و روسیه را اعلام کرد
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن ابراز مسرت از همکاری پیشین با کشور روسیه در گسترش دو حلقه چاه نفتی در جنوب ایران تاکید کرد:
کشور روسیه کشوری بزرگ است و حدود ۹ میلیون بشکه نفت تولید می کند، این کشور ظرفیت های بسیار خوبی دارد و حتماً دانش و تکنولوژی های مربوط به خود را دارد.
به دلایلی کشور روسیه دارای ساختار های خاص خود است که تاکنون تعامل دو کشور به حد اعلا نرسیده اما باید این گفتمان را نزدیک کنیم، گفتمان ما تا پیش از تحریم ها با شرکای غربی بوده اما قطعاً باید با بلوک شرق از این لحاظ در گفتمان های علمی نزدیک‌ تر بشویم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала