گزارش و تحلیل

پاسخ ایران به اعمال تروریستی از هر جا که باشد مشروع است

© Fotolia / Borna_Mirپرچم ایران
پرچم ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2022
اشتراک
اخیرا اسرائیلی ها پس از انجام عملیات تروریستی درون خاک ایران عملیات روانی و فضا سازی جدیدی را بر علیه ایرانی ها در برخی کشورهای همسایه از ترکیه گرفته تا امارات عربی متحده و آذربایجان و... راه انداخته اند.
طبق همه مقررات و قوانین بین المللی در صورتی که ایرانی ها مطمئن شوند عملیات تروریستی که در خاک ایران انجام شده توسط اسرائیلی ها انجام شده اند حق پاسخ مقابل را دارند و در صورتی که جان شهروندان اسرائیلی به خطر بیافتد این دولت اسرائیل و آنهایی که تصمیم گرفتند درون خاک ایران بر علیه شهروندان ایرانی "به هر بهانه ای" کار تروریستی انجام دهند باید پاسخگو باشند.
البته سابقه هم نشان داده که هر وقت هر طرفی عملیات تروریستی ای بر علیه ایرانی ها و یا شهروندان ایرانی و یا خاک ایران انجام داده، ایرانی ها پاسخ طرف مقابل را همان جایی داده اند که عملیات بر علیه آنها از آنجا انجام شده یا همان طرفی که این عملیات را انجام داده جواب را در خاک خود دریافت کرده.
به عنوان مثال عملیات تروریستی که توسط اسرائیلی ها درون خاک ایران انجام می شود درون خاک اسرائیل پاسخ خود را دریافت می کند.
اما در صورتی که کشور همجواری اجازه دهد که اسرائیلی ها و یا دشمنان ایران از خاک آنها بر علیه ایران استفاده کنند آنها نیز پاسخ دریافت می کنند.
به عنوان مثال وقتی آمریکایی ها عملیات تروریستی ترور شهید سلیمانی را انجام دادند پایگاهی که عملیات از آن راه افتاده بود، یعنی پایگاه عین الاسد هدف قرار گرفت و چیزی حدود صد و ده نیروی آمریکایی کشته و زخمی شدند.
توصیه اسرائیل به شهروندان خود برای ترک استانبول و عدم سفر به ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2022
توصیه اسرائیل به شهروندان خود برای ترک استانبول و عدم سفر به ترکیه
البته آمریکایی ها به قول معروف ضربه را قورت دادند و صدایش را در نیاوردند و با استفاده از سانسور خبری تلاش کردند که درباره کشته ها و زخمی هایشان حرفی نزنند ولی بعدها آرام آرام لو رفت که چه قدر آنها آسیب دیدند.
ولی خوب انتقام ایران ظاهرا به اینجا ختم نشد و مایکل دندریا فرمانده عملیات که به نام آیت الله مایک معروف بود به همراه کل تیم اش و هواپیمایی که برای هدایت عملیات استفاده شده بود را در افغانستان شکار کردند.
همچنین ایرانی ها لیستی از 84 نفر آمریکایی که در این جریان دخالت داشتند را اعلام کردند و در محاکم بین المللی بر علیه آنها شکایت کردند و از اینترپل تقاضای بازداشت آنها را دارند ولی خوب به دلایل سیاسی اینترپل فعلا تقاضای ایران را اجرا نکرده، اما طبق برخی شایعات افراد موجود در این لیست یکی یکی به شکل های مختلف درون خاک آمریکا ویا جای دیگر جانشان را از دست داده اند، امری که برای آمریکایی ها بسیار هولناک به نظر می آید، مثلا آنانکه در صحرای آریزونا از چند هزار کیلومتر آنطرف تر درون کانکس های متحرک هدایت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین تروریستی را عهده دار بودند چگونه شناسایی و شکار شدند؟
به هر حال طبق همین شایعات برخی از افراد آمریکایی موجود در لیست مانند مایک پمپئو، وزیر خارجه اسبق آمریکا و رئیس سابق سازمان سیا که خون هزاران انسان بی گناه را بر گردن دارد، امروزه از ترس به حالت جنون رسیده اند و پمپئو چیزی حدود چهل پنجاه کیلوگرم وزن خود را به دلیل این ترس و جنون از دست داده و دولت آمریکا مجبور است چیزی حدود ماهی چهار ملیون دلار برای حفاظت از او هزینه کند.
البته پمپئو جزو آنهایی است که خیلی سر و صدا می کند و در رسانه ها حضور دارد ولی ظاهرا جریان به او ختم نمی شود و دیگر مقامات آمریکایی که در عملیات تروریستی ترور شهید سلیمانی دست داشتند نیز مجبور شده اند به زندگی مخفیانه روی بیاورند.
تصور نکنید این را از روی تحلیل شخصی می گویم، این را مقامات مذاکره کننده آمریکایی در گفتگوهای وین چندین بار مطرح کرده اند وتقاضا کرده اند ایران تضمین دهد که از خون اینها گذشته، ولی ایرانی ها ظاهرا نوع دیگری عذاب را برای اینها در نظر گرفته اند، زندگی با وحشت.
به هر حال امروزه اسرائیلی ها وهمکاران آنها به خوبی می دانند اگر اقدامی بر علیه ایران انجام شود از همان جایی که اقدام انجام شده پاسخ خواهند گرفت و خوب بدیهی است که اگر عملیات از درون اسرائیل انجام شده باشد پاسخ هم درون اسرائیل دریافت خواهد شد.
جاهای دیگر زمانی پاسخ ایران را دریافت می کنند که مانند منطقه اربیل با اسرائیلی ها در انجام عملیات بر علیه ایرانی ها همکاری کرده باشند.
مدت ها است که سازمان های اطلاعاتی ایران به ترکیه اخطار می دهند که اسرائیلی ها از خاک ترکیه برای یارگیری و انجام عملیات تروریستی بر علیه ایران استفاده می کنند، معمولا هم ماموران امنیتی اسرائیلی در پوشش توریست به ترکیه سفر می کنند و آنجا با یک سری ارازل و اوباش سابقه دار ایرانی ملاقات می کنند و با پیشنهاد های مالی و یا ... مغریانه آنها را ترغیب می کنند که برای آنها دست به عملیات تروریستی درون خاک ایران بزنند.
چند روز پیش هم صدا و سیما اعترافات برخی از این ارازل و اوباش را منتشر کرد.
بسیاری از تروریست هایی که در ایران بازداشت می شوند در اعترافات خود اظهار داشته اند که برای آموزش به ترکیه رفته اند وآنجا توسط اسرائیلی ها آموزش دیده اند.
این کار اسرائیلی ها، یعنی استفاده نیروهای امنیتی و یگان های ترور آنها از پوشش توریستی موجبات آن را فراهم می کند که همه شهروندان اسرائیلی هر جا که باشند در خطر باشند و خوب به نظر می رسد که مردم اسرائیل باید حکومت خود را در این راستا پاسخگو کنند که چرا جان آنها را در جای جای جهان به خطر می اندازد.
در واقع می توان تصور کرد که اسرائیلی ها متوجه این جریان شده اند و خوب متوجه شده اند که برخی مامورانشان که در پوشش توریست به ترکیه رفته اند امروزه در خطر شکار نیروهای امنیتی ایرانی هستند و به همین دلیل این هیاهو را راه انداخته اند که ایرانی ها دنبال ترور توریست های اسرائیلی هستند.
اگر ایرانی ها می خواستند توریست های عادی اسرائیلی را ترور کنند که تا به حال هزاران اسرائیلی در تابوت به اسرائیل برگشته بودند و ایرانی ها نیاز نداشتند که مامورین ایرانی برای این کار اعزام کنند بلکه خود مردم ترکیه تشنه خون اسرائیلی ها می باشند وفقط کافی است آنها را تشویق کنند تا اسرائیلی ها را بکشند.
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
رضایی: کاش اسرائیل غلطی بکند تا از روی زمین محوش کنیم
هفته گذشته هم شایعات جسته گریخته ای در باره کشته شدن دو مامور بسیار عالی رتبه اسرائیلی که در پوشش توریست به امارات سفر کرده بودند منتشر شد، البته بعدها کسی این شایعات را تایید نکرد ولی خوب به دلیل اینکه معمولا اسرائیلی ها در این زمینه بسیار مخفیانه عمل می کنند و خوب معمولا هم در این جنگ پشت پرده میان ایران و اسرائیل هیچ طرفی مسئولیت عملیات را گردن نمی گیرد، امری خیلی عجیب به نظر نمی رسد، بر عکس اسرائیلی ها که برای اهداف سیاسی دنبال راه اندازی هیاهوی رسانه ای می باشند ایرانی ها خیلی دنبال هیاهوی رسانه ای نیستند و فقط به دنبال آن هستند که طرف مقابل ضربه را دریافت کند و متوجه شود که هیچ کاری بی پاسخ نخواهد ماند.
البته بماند که عموما هم مردم امارات تشنه خون اسرائیلی ها می باشند و بسیار احتمال دارد که خود شهروندان اماراتی چند تا اسرائیلی دیده باشند و آنها را کشته باشند و اینگونه نیست که همه اش زیر سر ایران باشد.
کما اینکه امروزه در بسیاری از کشورهای عربی که با اسرائیل دهه ها است توافق صلح امضا کرده اند مانند اردن و مصر هنوز اسرائیلی ها نمی توانند با صفت اسرائیلی خود در خیابان ها تردد کنند چون مطمئن هستند مردم این کشورها بلایی سرشان خواهند آورد.
به نظر می رسد که این جریان فقط به ترکیه ختم نمی شود بلکه احتمالا ممکن است به جاهای دیگر هم کشیده شود و از این پس هرجا که مامورین امنیتی اسرائیلی در پوشش توریست سفر می کنند توسط ایرانی ها شکار شوند وخوب این کشورهای پذیرای حضور مامورین امنیتی وتروریست های اسرائیلی هستند که باید اسرائیل را تحت فشار قرار دهند که از خاک آنها بر علیه ایران سوء استفاده نکنند، چون در غیر این صورت پاسخ ایران در خاک آنها حق بین المللی مشروع ایران به حساب می آید وکار آنها رفتاری مغایر با قوانین بین المللی و حسن همجواری به حساب می آید، واگر آنها به دنبال روابط حسنه با ایران هستند باید خودشان هم در زمینه مقابله با سوء استفاده اسرائیل از خاکشان فعال باشند.
به نظر می رسد کل هیاهویی که اسرائیلی ها راه انداخته اند هم قطعا به این دلیل است که مامورین آنها در ترکیه یا لو رفته اند یا در تله مامورین ایرانی افتاده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала